پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

مجلس تصویب کرد؛ پلیس حق دریافت مالیات نقل وانتقال خودرو را ندارد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با بند ط تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ و حذف این بند، با دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو توسط پلیس مخالفت کردند.
يک شنبه 15 اسفند 1395
3369

 

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر بر اساس اعلام کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی کشور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با بند ط تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ و حذف این بند، با دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو توسط پلیس مخالفت کردند.

بر اساس این گزارش با حذف این بند و عدم پذیرش وصول مالیات نقل و انتقال خودرو توسط پلیس، هرگونه شبهه مبنی بر رسمی بودن برگ سبز تعویض پلاک به منزله سندرسمی و عدم نیاز به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، منتفی شد.

بر اساس ماده 29 قانون تخلفات رانندگی، افراد پس از تعویض پلاک باید برای ثبت معامله نقل و انتقال خود به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند و برگه سبزی که پلیس صادر می‌کند، وجاهت سند رسمی را ندارد که به دلیل پافشاری و تفسیر پلیس مبنی بر اینکه شهروندان نیاز نیست به دفترخانه ها بروند با شکایت کانون سردفتران این پرونده وارد کمیسیون اصل 90 شد ودر نهایت کمیسیون رای به نفع کانون سردفتران صادر کرد.

این خبر را خبرگزاری تسنیم هم روی خروجی خود قرارداد در حالی که این رسانه پیش از این در حمایت از پلیس خبر مرتبطی را از خروجی خود حذف کرده بود!

خبر جامعه