پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

دولت از اسناد دست نویس حمایت نکند/ دفترخانه ها موجب آرامش جامعه هستند

وزیر دادگستری با ابراز تاسف از اینکه اسناد عادی و دست نویس در دادگاه ها مورد توجه قرار می گیرد گفت: باید ساز و کاری انجام شود تا همه فعالیت ها در دفاتر اسناد رسمی متمرکز باشد تا جامعه از نظم حقوقی برخوردار شود.
سه شنبه 15 فروردين 1396
3094

 



حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در مورد نقش دفاتر اسناد رسمی در تحقق اجرای حقوق شهروندی گفت: دفاتر اسناد رسمی یک خدمت ضروری برای کشور است و نقل و انتقال اموال در هر امری که به ثبت سند رسمی نیاز داشته باشد باید در دفاتر اسناد رسمی توسط افراد متخصص انجام شود.

وی افزود: امروز بیش از 120 نوع فعالیت در دفاتر اسناد انجام می شود که یکی از مهمترین آن املاک است چرا که زمین و ملک بزرگترین گردش مالی در کشور بوده و اگر به درستی نقل و انتقال نشود مورد سوء استفاده های مالی قرار می گیرد و قطعا اگر با نظم و بر اساس قانون این نقل و انتقالات انجام شود هم موجب کاهش جرم و هم کاهش پرونده های قضایی خواهد بود.

وزیر دادگستری با ابراز تاسف از اینکه اسناد عادی و دست نویس در دادگاه ها مورد توجه قرار می گیرد گفت: باید ساز و کاری انجام شود تا همه فعالیت ها در دفاتر اسناد رسمی متمرکز باشد تا جامعه از نظم حقوقی برخوردار شود. البته نمی توان مردم را مجبور کرد اسناد دستنویس تنظیم نکنند اما دولت می تواند از این اسناد در محاکم قضایی حمایت نکند.

پورمحمدی گفت: مردم نباید در فضای نا امن حقوقی زندگی کنند و باید اسناد قانون و مالکیتشان معتبر باشد و دفاتر اسناد رسمی کمک می کند تا فضای امن حقوقی بر جامعه حاکم شود. چرا که سردفتر یک معتمد حقوقدان و آشنا به قانون است و در اجرای قانون هم منضبط است وقتی مهر و امضای او زیر برگه می آید این برگه تبدیل به سند رسمی رسمی می شود. سردفتر وکیل و امین مردم است و باید هوشیارانه به هر دوطرف مشاوره بدهد تا حقشان حفظ شود.


خبر جامعه