پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد : لزوم استفاده حداکثری از اسناد رسمی در تمامی معاملات

حجت الاسلام و المسلمین مظفری گفت: نقش اسناد رسمی در کاهش تخلفات و جرایم- تقویت اسناد رسمی موجد امنیت روانی و اقتصادی مردم است
چهار شنبه 23 فروردين 1396
3017

 

حجت الاسلام و المسلمین مظفری در دیدار با اعضاء بسیج حقوقدانان و دفاتر اسناد رسمی استان خراسان رضوی بر لزوم استفاده حداکثری از اسناد رسمی در تمامی معاملات تأکید کرد.

 
حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری که در دیدار اعضاء و مسئولان کانون بسیج حقوقدانان و همچنین بسیج حقوقدان دفاتر اسناد رسمی خراسان رضوی در مجتمع قضایی ولایت مشهد سخن می‌گفت با تأکید بر لزوم بهره گیری حداکثری از اسناد رسمی، نقش اسناد رسمی را در کاهش جرائم و تخلفات بسیار مهم و مؤثر دانست و افزود: خواسته ما بعنوان خادم مردم در دستگاه قضایی بهره گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از حقوق عامه می باشد و در این زمینه اسناد رسمی نقش مهمی دارند.
 
وی یکی از مهمترین رویکردهای مدیریت قضایی استان را حمایت از اقدامات مشوق با محوریت تنظیم کلیه قراردادها و معاملات براساس اسناد رسمی است، تصریح کرد: چه آنکه رعایت قانون در این زمینه از تنظیم بسیاری از قراردادهای غیرقانونی و خلاف قانون که موجب تشکیل پرونده‌های متعدد قضایی نیز می شود؛ پیشگیری خواهد کرد.
 
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما باید این باشد که از ابتدا بین مردم اختلافی روی ندهد و حتی تلاش کنیم تا زمینه بروز تخلفات را نیز از بین ببریم نه آنکه پس از وقوع جرم یا تخلفی به فکر رفع و یا برخورد با آن باشیم. بنابراین در این زمینه دفاتر اسناد رسمی می توانند نقش مهمی ایفا کنند.
 
وی اضافه کرد: باید اهمیت اسناد رسمی و فواید استفاده از آن برای مردم بصورت مؤثر تشریح شود و مسئولان نیز باید در این زمینه پیشگام و همراه باشند. 
 
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: مردم باید توجیه شوند که برای حفظ حقوق خود حتماً معاملات را از طریق دفاتر اسناد رسمی به انجام برسانند و در این زمینه نیازمند یک کار جهادی و فرهنگ سازی عمیق هستیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین مظفری بخش عمده ای از تأمین امنیت اقتصادی و روانی مردم را در گرو صحت معاملات با توسل به تنظیم سند رسمی دانست و خاطر نشان کرد: در این زمینه تاکنون غفلت شده است اما از این پس ترویج فرهنگ استفاده از اسناد رسمی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین مظفری همچنین با تقدیر از تلاشهای انجام شده در اداره ثبت اسناد و املاک استان، نقش دفاتر اسناد رسمی را در سالم سازی جامعه مهم توصیف و بر حمایت مجموعه قضایی استان از اقدامات قانونی با رویکرد اعتباربخشی مجدد به اسناد رسمی تأکید کرد.
 
گفتنی است در ابتدای این مراسم امینی پارسا مسئول بسیج حقوقدانان استان و فرمانده پایگاه بسیج دفاتر اسناد رسمی خراسان رضوی گزارشی از نحوه اقدامات این دو مجموعه ارائه و از حمایت های مدیریت قضایی تقدیر کرد.
میزان