پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

دشتی اردکانی: تقویت کمیته پارلمانی از اولویت‌های کاری سال 96 کانون سردفتران است

دومین نشست اعضای کمیته پارلمانی سردفتران و دفتریاران کشور در مشهد برگزار شد.
يک شنبه 3 ارديبهشت 1396
2968

 

محمدرضا دشتی اردکانی رییس کانون سردفتران ودفتریاران در نشست اعضای کمیته پارلمانی سردفتران و دفتریاران کشور طی سخنانی با گرامیداشت ماه پرفضیلت رجب و ابراز خرسندی از اینکه این جلسه در شهر مقدس مشهد و در کنار بارگاه علی ابن موسی الرضا(ع) تشکیل می‌شود، به بیان ویژگی‌های این ماه مبارک پرداخت و با تاکید بر نقش محوری این کمیته در موفقیت‌های سال گذشته از تلاش‌های اعضای کمیته پارلمانی قدردانی کرد و موفقیت های سال قبل را مرهون تلاش خستگی ناپذیر اعضا دانست.

دشتی اردکانی با اشاره به موفقیت‌های کمیته پارلمانی، صدور بخشنامه ریاست محترم قوه قضاییه را فصل الخطابی برای پایان قانون‌گریزی دانست و تاکید کرد: باتوجه به طرح ها و لوایحی که در دستور کار است تقویت کمیته پارلمانی از اولویت‌های کاری سال 96 کانون است.

وی با تاکید بر لزوم برنامه محوری در کمیته پارلمانی مانند دیگر بخش‌های کانون،‌ گفت:‌ این کمیته باید دارای برنامه کوتاه‌ مدت و بلند مدت باشد و تدوین آیین‌نامه کمیته پارلمانی امری ضروری است.

همچنین در این اجلاس دو روزه ساداتی، مسئول کمیته پارلمانی گزارش جامعی از فعالیت‌های کمیته و فلسفه تشکیل آن ارائه کرد.

وی با اشاره به تلاش فراوان همکاران کمیته پارلمانی در سال95 به خصوص ماه‌های پایانی که منجر به تصمیم کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی، حذف بند ط تبصره 6 قانون بودجه سال 96 و سایر موفقیت‌ها، ضمن تشکر از همه اعضا، سال 96 را سال تلاش همه همکاران دانست و برنامه‌های سال جدید این کمیته را اعلام کرد.

همچنین در دومین روز نشست کمیته پارلمانی، آیین‌نامه تشکیل کمیته پارلمانی برای ارائه به کانون سردفتران و دفتریاران به تصویب رسید.

دشتی اردکانی در ادامه احکام اعضای کمیته پارلمانی را اعطا کرد.

وی حین این مراسم گفت: نقشه راه ترسیمی کمیته پارلمانی با جدیت پیگیری خواهد شد و حضور در مجلس، حاکمیت، قوه قضاییه و دولت را بیش از پیش باید گسترش داد و هرگونه ارتباط با مجلس باید از طریق کمیته پارلمانی انجام گیرد.

همچنین حجت الاسلام پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد و کلات ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع سردفتران و دفتریاران،‌ افزایش رضایت مندی مردم و تحکیم روابط حقوقی و توسعه سند رسمی را از برنامه های کلان کشور و مورد حمایت مجلس دانست.

رامشی مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی نیز با حضور در جمع همکاران کمیته پارلمانی ضمن خوش آمدگویی، تقویت کمیته‌های پارلمانی را یک ضرورت  برای حفظ وارتقای جایگاه سند رسمی دانست.

ایسنا