پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

هشدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به موانع اجرای قانون کاداستر

دکتر تویسرکانی: با اجرایی شدن قانون جامع کاداستر کشور از ابتدای سال 94 مقرر بود درآمدهای طرح صرف اجرای کاداستر گردد که متأسفانه در قانون بودجه 96 بخشی از درآمدها به هلال احمر اختصاص پیدا کرد و اجرای پنج ساله کاداستر با وقفه مواجه خواهد شد.
شنبه 9 ارديبهشت 1396
2903

 

به گزارش روابط عمومی، دکتر تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در جریان بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از اداره کل کاداستر با هدف رسیدگی به مشکل بودجه این طرح سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: یکی از کارهای مهم اساسی و زیرساخت توسعه کشور در راستای شفافیت و جلوگیری از زمین خواری و فساد در معاملات بخش املاک، اجرای کاداستر است که متأسفانه بعد از چهل سال به دلیل موانع موجود تا کنون به نتیجه نرسیده است.

وی اظهار داشت: با پیگیری و کار کارشناسی فراوان نهایتاً در دوره قبل مجلس شورای اسلامی، این موضوع در قالب طرح پیگیری و در پایان سال 93 قانون جامع حدنگار(کاداستر) به تصویب رسید و از ابتدای سال 94 اجرایی گردید.

دکتر تویسرکانی افزود: در اجرای این قانون، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف شد با اختصاص صد در صد درآمدهای این طرح جهت اجرا ظرف مدت 5 سال نسبت به اجرای کامل کاداستر در کشور اقدام نماید.

وی گفت: این سازمان با تمام ظرفیت بلافاصله کار را شروع کرده و طی یک سال موفقیتهای چشمگیری حاصل شد لیکن تصویب قانون بودجه 96 در مجلس شورای اسلامی و تخصیص بخشی از منابع به هلال احمر، اجرای کاداستر با کندی جدی و توقف مواجه خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مزایای مهم کاداستر از جمله حراست از کلیه عرصه های کشور و جلوگیری از تعدی به املاک و اراضی دولت افزود: در تصویب این قانون پیش بینی شده که این طرح بدون اتکا به درآمدهای عمومی و صرفاً از محل درآمدهای خود اجرایی شود.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: تنها راه شفاف سازی در معاملات و پیشگیری از فساد و تخلفات و سوء استفاده از اراضی، اجرای طرح کاداستر می باشد لذا نباید در مسیر آن سنگ اندازی و به بهانه های مختلف از اجرای آن جلوگیری شود.

دکتر پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با ابراز تأسف از کم توجهی به اجرایی شدن این قانون و قول مساعد نسبت به پیگیری و حل مشکل بودجه آن گفت: لزوم وجود داده های خالص برای تصمیم گیری و برنامه ریزی های مهم کشور بویژه در بخش مبارزه با فساد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و طرح کاداستر یکی از مهمترین و موثرترین طرح ها در این زمینه است.

سایت سازمان ثبت