پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

پرونده های چک و مهریه در ادارات ثبت بررسی می شود

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: با اجرای قانون برنامه ششم توسعه، پیش بینی می‌شود سالانه بیش از 6 هزار پرونده چک و 7 هزار پرونده مهریه در ادارات اجرای اسناد رسمی استان تشکیل شود.
چهار شنبه 13 ارديبهشت 1396
5442

 

 

محمدحسن بهادر در حاشیه نخستین کمیته تخصصی اسناد سال جاری این اداره کل بر تقویت نیروی انسانی و فیزیکی دوایر اجرای اسناد رسمی، تاکید و با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، اصلاح آئین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی ضروری دانست.

وی به قوانین نحوه اجرای محکومیت های مالی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور اشاره و تصریح کرد: بخشی از مواد آئین نامه اجرا و نحوه رسیدگی به شکایات از عملیات اجرایی که در سال 87 مصوب شد نیاز به بازنگری با توجه به شرایط فعلی دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران خاطرنشان کرد: با اجرای قانون برنامه ششم توسعه، پیش بینی می‌شود سالانه بیش از 6 هزار پرونده چک و 7 هزار پرونده مهریه در ادارات اجرای اسناد رسمی استان تشکیل شود که این امر در محاکم قضائی رسیدگی می‌شد و با آغاز این اقدام آموزش نیروهای موجود باید از اولویت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشد.

وی تصریح کرد: سامانه الکترونیکی اجرای مفاد اسناد رسمی موجب یکسان سازی رویه ها و نظارت و بازرسی برخط دوایر اجرای اسناد رسمی می‌شود و مانع ایجاد بسیاری از اشتباهات را در روند رسیدگی به پرونده های اجرایی می‌گیرد.

بهادر در ادامه از تشکیل سالانه بیش از 6 هزار پرونده اجرایی در مازندران خبر داد و گفت: بیشتر این پرونده ها مربوط به اسناد رهنی و شرطی و قراردادهای داخلی بانک ها است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران یادآور شد: بیش از 311 هزار پرونده اجرایی در ادارات اجرای ثبت مازندران وجود دارد که تاکنون حدود 95 هزار آن مختومه شده است.

ایسنا