پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

آقا صفری: پلیس حق ندارد قانون را تفسیر کند

رئیس سابق کانون سردفتران و دفتریاران گفت: پلیس نمی‌تواند به شخص قانون را تفسیر کند و اگر ابهامی در قانون هست باید در مجلس تفسیر شود.
شنبه 24 تير 1396
2731


مسلم آقا صفری در گفت و گو با خبرنگار جامعه خبر با بیان اینکه همه باید از قانون تبعیت کنیم، اظهار کرد: آنچه که نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس تصویب می کنند فصل الخطاب همه باید باشد.

وی با بیان اینکه تفسیر قانون تنها بر عهده نمایندگان مجلس است نه شخص خاصی، گفت: پلیس این حق را ندارد که به شخصه قانون را تفسیر کند و اگر ابهامی در قانون وجود دارد باید توسط نمایندگان و در صحن علنی مجلس رفع ابهام شود و همه در مورد رفع ابهام نظر بدهند.

عضو سابق هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه تشریفات قانونی تفسیر یک قانون باید حتما رعایت شود، گفت: قانون در این حوزه به صراحت تمامی مطالب را عنوان کرده و جای هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد. در متن قانون اشاره شده که برای نقل و انتقال اتوموبیل باید مالیات پرداخت شود پس با این اوصاف چرا اگر پلیس این وظیفه را انجام داد نیاز به پرداخت مالیات نیست و اگر دفاتر اسناد رسمی انجام دادند باید مالیات پرداخت شود؟

وی با اشاره به اینکه امیدوار است فردی برای منفعت خودش اقدامی انجام ندهد و تمامی امور برای رفاه حال مردم باشد، گفت: متاسفانه گاه گاه مطالبی عنوان می شود که به حق نیست در صورتیکه مسئولان باید از جانب مردم حرف بزنند. مالیات برای توسعه و آبادانی کشور خرج می شود و نباید با برخی صحبت ها مغلطه کرد.

آقا صفری با بیان اینکه در گذشته تفاهم نامه ای ما بین راهور و کانون سردفتران امضا شد تا با همکاری یکدیگر مشکلات مردم به راحتی حل شود، گفت: در گذشته تفاهم نامه بود در صورتیکه در حال حاضر تبدیل به قانون شده اما هیچگونه اقدامی برای اجرای این قانون از سوی طرف دیگر اجرا نشده است.

خبر جامعه