پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

نشست کمیسیون پارلمانی کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد.

جزئیات جلسه کمیسیون پارلمانی کانون سردفتران/سیروس مسئول کمیته خودرو شد
شنبه 31 تير 1396
2694

 

 

نشست کمیته پارلمانی کانون سردفتران و دفتریاران با حضور محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون و اعضای این کمیته در ساختمان خیابان شهید مطهری تهران برگزار شد.

در این نشست هر یک از اعضای پیشنهادات و راهکاریی را برای بهبود روابط حقوقی کانون با پارلمان را مطرح کردند تا این ارتباط موجب بهبود وضعیت تقنینی و تنقیهی قوانین شود.

محمدرضا دشتی اردکانی در این جلسه از تفسیر ماده 29 قانون جرایم راهنمایی و رانندگی گفت و اینکه مردم و مسئولان و نمایندگان مجلس باید بدانند که اگر سند خودرو در دفترخانه رسمی ثبت نشود چه تبعات حقوقی دارد. چقدر هزینه متحمل قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده های خودرو و صرف بیت المال می شود و این قانون به تنهایی پیشگیری از وقوع جرم است.

وی گفت: کانون سردفتران و دفتریاران با نیروی انتظامی دوست است و اختلاف ما بر سر تفسیر قانون است و اینکه این قانون چقدر به نفع مردم خواهد بود.

گاهی در رسانه ها مصاحبه هایی می بینم که کمی دردآور است. مثلا در مورد موضوع ثبت سند خودرو نظر سنجی می گذارند...! مثل این است که نظر سنجی بذاریم مردم مالیات بدهند یا ندهد؟ خب مشخص است نتیجه چه می شود. حرف ما قانونی و بر اساس قانون است. حتی به رئیس مجلس شورای اسلامی هم تفسیر حقوقی قانون را گفتیم.

در این جلسه احمدعلی سیروس بعنوان مسئول کمیته خودرو در کانون سردفتران و دفتریاران منصوب شد.

خبر جامعه