پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

ضرورت ثبت نقل و انتقال خودرو در اسناد رسمی مسلم است

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «ضرورت ثبت نقل و انتقال خودرو در اسناد رسمی مسلم است»، گفت که در صورت نیاز استفساریه‌ای در این زمینه در مجلس مطرح خواهد شد.
شنبه 31 تير 1396
5405

 

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسات متعدد کمیسیون اصل نود با نیروی انتظامی و اسناد رسمی اظهار داشت: نتیجه جلسات این بود که نقل و انتقال خودرو باید در اسناد رسمی به ثبت برسد. البته پیش از این رئیس مجلس از معاونت قوانین در این زمینه سوال کرده بود که معاونت قوانین برداشت خود را مطرح کرد و این نظر جایگاه قانونی ندارد.

وی یادآور شد: در صورتی که شک و تردیدی درباره نحوه نقل و انتقال خودرو وجود داشته باشد، استفساریه‌ای را در این زمینه در مجلس مطرح خواهیم کرد. البته این موضوع برای ما روشن است که ثبت نقل و انتقال خودرو در اسناد رسمی ضروری است اما اگر نیاز باشد این استفساریه را مطرح خواهیم کرد.

وی در پایان همچنین گفت: مشکل فعلی این است که حق دولت از مالیات و عوارض بالاست و این ربطی به دفترخانه ندارد. ما در بودجه 96 پیشنهاد کاهش این مبلغ را داشتیم که با آن موافقت نشد. اما امیدواریم طرحی در این زمینه مطرح شود که این مشکل مرتفع شود.

ایسنا