پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد فعالیت بیش از 7 هزار دفترخانه در کشور

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به فعالیت قریب به هفت هزار و 200 دفترخانه با بیش از 40 هزار کارمند تحت یک شبکه یکسان کشوری در خصوص ثبت رسمی، گفت: ثبت رسمی باعث افزایش اعتماد و امنیت اقتصادی است.
دو شنبه 6 شهريور 1396
2806

 

 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به فعالیت قریب به هفت هزار و 200 دفترخانه با بیش از 40 هزار کارمند تحت یک شبکه یکسان کشوری در خصوص ثبت رسمی، گفت: ثبت رسمی باعث افزایش اعتماد و امنیت اقتصادی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی در دیدار با هیات اعزامی اتحادیه جهانی سردفتران با اشاره به این موضوع که اجرای قوانین در کشورها توسط دولت‌ها تضمین می‌شود، اظهارکرد: شناخت کشورها و بررسی قوانین آنها در حوزه سردفتری باعث می‌شود تا قوانین این حوزه به سمت یکنواختی و همسان‌سازی پیش رود.
وی ضمن بیان این موضوع که تمام فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه سردفتری در دنیا به منظور فراهم کردن ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر به مردم است، افزود: با اشتراک‌گذاری و بررسی مشکلات و ایرادات و همفکری در این حوزه می‌توان در این جهت گام‌های موثری برداشت.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآورشد: نواقص و مشکلات سردفتری در ایران به سرعت در حال رفع شدن است به شکلی که بسیاری از آنان برطرف شده است، به نحوی که دفترخانه‌ها به صورت الکترونیک و با سرعت و دقت بالایی در حال ارائه خدمت به مردم هستند.
وی با اشاره به فعالیت قریب به هفت هزار و 200 دفترخانه با بیش از 40 هزار کارمند تحت یک شبکه یکسان کشوری، گفت: در بسیاری از کشورهای اروپایی امور دفترخانه‌ها به صورت سیستمی انجام می‌شود، اما فاقد بانک تجمیع اطلاعات تخصصی ثبت قراردادها هستند.

تمامی امور  الکترونیکی صورت می‌گیرد
تویسرکانی با بیان اینکه در زمینه تحولات در فرآیند امور دفترخانه‌ها، کارهای بزرگ و موثری انجام پذیرفته و پیشرفت‌های چشمگیری اتفاق افتاده است، ادامه داد: در حال حاضر با الکترونیکی‌شدن فرآیندها در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدامات مناسبی صورت گرفته است؛ درواقع اکنون دفتر سردفتر که ده‌ها سال سوابق در آن به صورت سنتی نوشته می‌شد، حذف و تمامی امورات به صورت الکترونیکی و برخط انجام می‌پذیرد.
وی با بیان اینکه در دنیا نمی‌توان نمونه‌ای یافت که ثبت تمام مالکیت‌ها در یک سازمان به صورت متحد و منسجم انجام شود، گفت: در کشور ما ساختار منحصر به فردی وجود دارد و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متولی ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، ثبت اختراع، ثبت علایم تجاری، ثبت طرح صنعتی، اجرای کاداستر، ثبت املاک است.
تویسرکانی اضافه‌کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به طور مستمر در حال ترویج و افزایش دانش‌روز در حوزه سردفتری و همکاری با سایر کشورها در این زمینه است.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور زیرمجموعه قوه‌قضاییه است و این موضوع نشانگر توجه جدی ایران به ثبت اموال و حفظ حقوق مردم است.

  پیشرفت سیستم الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی ایران
در ادامه این نشست، فرانتس لئوپلد، رییس کمیسیون همکاری بین‌المللی اتحادیه جهانی سردفتران اظهارکرد: نظام ثبتی در اتریش دولتی است و دفترخانه‌ها براساس نظام ثبتی دولتی فعالیت می‌کنند.
رییس کمیسیون همکاری بین‌المللی اتحادیه جهانی سردفتران، گفت: آنچه به عنوان سیستم الکترونیکی در دفاتراسنادرسمی در ایران در حال انجام است از پیشرفته‌ترین سیستم‌های روز دنیا است که در نوع خود منحصربه فرد است.

حمایت آنلاین