پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

تثبیت سازمان ثبت در کنار دستگاه قضا امری پذیرفته شده است/شبه قضایی بودن وظایف سازمان/انتزاع به مصلحت نیست

ریییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تثبیت سازمان ثبت در کنار دستگاه قضا امری پذیرفته شده بوده و انتزاع آن به مصلحت نیست.
يک شنبه 28 آبان 1396
2268

 


احمد تویسرکانی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با جداسازی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از قوه قضائیه، گفت: سازمان ثبت نهادی است که از سال 1290 با فلسفه درست در کنار محاکم دادگستری ایجاده شده است.

وی افزود: بر اساس حفظ و تثبیت مالکیت و همچنین اهمیتی که مالکیت از دیدگاه حقوقی ما و فقه شیعه دارد به طور کلی ضرورت تثبیت مالکیت سازمان در کنار دستگاه قضا امری پذیرفته شده است.

تویسرکانی با یادآوری اینکه موضوع انتزاع سازمان ثبت از دستگاه قضا بارها مطرح و با مخالفت جدی مواجه شده است، تصریح کرد: این سازمان علی رغم تمامی مشکلات از لحاظ حقوقی و عملیاتی یکی از موفق ترین دستگاه هایی است که توانسته در مسیر تحول اداری و ارتقای سازمانی گام بردارد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ادامه داد: همچنین در حوزه تثبیت مالکیت و حفظ حقوق مالکان و محرمانگی نیز موفق عمل کرده و وظایف خود را بر اساس چارچوب قانون انجام داده بنابراین به دلیل شبه قضایی بودن وظایف، جداسازی آن از دستگاه قضا به مصلحت نیست./

خانه ملت