پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

دبیر همایش بزرگداشت ششم دی: امسال پر رنگ تر از سالهای گذشته ششم دی ماه را گرامی خواهیم داشت

محمد عظیمیان عضو هيات مديره كانون سردفتران و دفترياران و دبیر اجرایی همایش بزرگداشت ششم دی ماه در خصوص برگزاري مراسم ششم دي ماه امسال گفت: امسال پر رنگ تر و باشكوه‌تر از سالهاي گذشته ششم دي ماه را به گراميداشت روز دفاتر اسنادرسمي گرد هم مي‌آييم.
يک شنبه 26 آذر 1396
2625

 

 

به گزارش روابط عمومي كانون سردفتران و دفترياران، محمد عظیمیان عضو هيات مديره كانون سردفتران و دفترياران و دبیر اجرایی همایش بزرگداشت ششم دی ماه، روز دفاتر اسناد رسمی در خصوص فلسفه نامگذاري اين روز گفت: روز 6 دی، روز دفاتر اسناد رسمی نامگذاری شده است. انگیزه انتخاب 6 دی به عنوان روز دفاتر اسناد رسمي، آیه  282 سوره بقره است كه در آن آيه به عبارت "کاتب بالعدل" اشاره شده است. آنچه روشن است از صدر اسلام به بعد، دستورالعمل برای کتابت اسناد وجود داشته است. درآیات متعددی از قرآن کریم هم به بحث ضرورت  نگارش سند و نحوه نگارش آن اشاره شده است که صریح ‌ترین آن‌ها دویست و هشتاد و دومین آیه از سوره مبارکه بقره است که فعالان این حوزه با استناد به این آیه شریفه و با الهام از آن مصمم شدند، دویست وهشتاد و دومین روز سال را که روز ششم دی ‌ماه است روز دفاتر اسناد رسمی بنامند.

 

وي در ادامه افزود: هر صنف و مجموعه ای برای گرامیداشت و پاسداشت از زحمات اعضای خود، برای بیان دیدگاه ها، نظرات و همچنين جلب نظر مراجع اداری، معمولا یک روز را برای گرامیداشت در نظر می‌گیرند. دفاتر اسناد رسمی نيز هر سال در6 دی با عنایت به این مناسبت مبارک، نسبت به برگزاری مراسمی در اين روز اقدام مي‌نمايند.

 

عظيميان در خصوص برنامه هاي اجرايي هيات مديره كانون درارتباط  با برگزاري اين مراسم اظهار كرد: با توجه به مصوبه هيات مديره، كانون سردفتران و دفترياران در نظر دارد اين مراسم را نسبت به سالهاي گذشته پررنگ تر و باشكوه تر برگزار كند. همايش بزرگداشت روز دفاتراسناد رسمي امسال نسبت به سالهاي گذشته دو تفاوت دارد. يك مورد حضور حداقل يك يا دو عضو هيات مديره از كانون سردفتران و دفترياران استان‌ها است. همچنين از قوه قضائیه، قوه مجریه، قوه مقننه، قضات، مدیران ثبتی، سازمان بازرسی کشور و تمام همکاران سردفتر و دفتریار استان تهران دعوت بعل خواهد آمد. شايان ذكر است كه امسال مقامات اتحادیه جهانی سردفتران و کشورهای فرانسه و روسیه نيز براي حضور در اين مراسم مبارك دعوت به عمل آمده است.

 

وي در پايان بيان داشت: از همین جا از تمام همکاران محترم درخواست دارم در این جلسه كه در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار مي‌شود، پس از اعلام، با دريافت كارت ورود به همايش از طريق پورتال، با شور و اشتیاق بیشتری نسبت به سالهای گذشته حضور به عمل بیاورند.

 

سایت کانون سردفتران و دفتریاران