پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران: ۷۳۰۰ دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور وجود دارد/رشد منفی بودجه سازمان ثبت و اسناد کشور درسال ۹۷

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در همایش گرامیداشت روز دفاتر رسمی با بیان اینکه ۷۳۰۰ دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور وجود دارد گفت: در لایحه بودجه سال ۹۷ بودجه سازمان ثبت و اسناد رشد منفی داشته است و این در حالی است که درآمد‌های سازمان ثبت به سازمان‌های دیگر اختصاص می‌یابد.
پنج شنبه 7 دی 1396
1564

 

همایش گرامیداشت روز دفاتر رسمی با حضور محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران دفاتر اسناد رسمی، جمعی از مسئولین و سردفتران در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه ۷۳۰۰ دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور وجود دارد گفت: ششم دی ماه روز گرامیداشت زحمات حقوقدانان مورد وثوق مردم است.

دشتی اردکانی بیان کرد: به دنبال سرعت و شتاب تغییرات زندگی مسائل و نیاز‌های حقوقی جدید پدید می‌آید و دفاتر اسناد رسمی از گلوگاه‌های مهم تشخیص و شناخت مسائل ثبتی و حقوقی برای انعکاس به مراجع قضایی هستند.

وی افزود: توان دفاتر اسناد رسمی در بهداشت و توسعه قضایی کشور، شفاف سازی و سرمایه گذاری و مبارزه با پولشویی بسیار مهم و شگفت انگیز است به ویژه که در حال حاضر به فناوری علمی نیز تجهیز شده است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بیان کرد: در لایحه بودجه سال ۹۷ بودجه سازمان ثبت و اسناد رشد منفی داشته است در حالیکه درآمد سازمان ثبت مربوط به طرح کاداستر که طرح ملی و موثر در رفع تعارضات زمین و مسکن درسراسر کشور است به سازمان‌های دیگر اختصاص می‌یابد که موجب طولانی شدن اجرای طرح و فرصت طلبی سودجویان خواهد بود.

دشتی اردکانی افزود: این در حالی است که بسیاری از کشور‌های منطقه سالهاست از این مرحله عبور کرده اند و از مزایای آن سود می‌برند.

وی با بیان اینکه ما از درون سازمان ثبت نیازمند تبادل و هماهنگی و نظم هستیم، تصریح کرد: امروز نیازمند استفاده از تمام ظرفیت‌های خود هستیم و همکارانم را به ایجاد نهضت در حوزه سردفتران فرا می‌خوانم چرا که نیاز‌ها وسیع و گوناگون است و از سویی کشور ایران در تلاش است تا به اتحادیه جهانی سردفتران بپیوندد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تعامل بین این کانون و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را سازنده و ثمربخش خواند و گفت: ارتباط و جلسات کاری و تعیین اهداف مشترک با دیگر مراجع ذیربط و انسجام هدفمند برای خدمت از رموز انکار ناپذیر برای پیشرفت در کار است.

دشتی اردکانی در پایان تصریح کرد: کانون سردفتران و دفتریاران با آگاهی از نقش موثر این کانون در سرعت بخشیدن به پیشرفت کشور دست یاری همه دوستان را در این عرصه به گرمی می‌فشارد.

میزان