پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

320 هزار ایرانی اجاره نامه های خود را در دفترخانه ها تنظیم کردند

درحالی که هنوز ایرانی ها کاغذهای بزرگ مبایعه نامه در دفاتر مشاوره املاک را سند می دانند سال گذشته 500 هزار ایرانی برای ثبت اجاره نامه به دفترخانه ها مراجعه کردند.
يک شنبه 17 دی 1396
2510

 

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر آمارها نشان می دهد فقط در شهر تهران 18هزار خانه ماهانه معامله می شود اما اتحادیه مشاوران املاک توانایی اعلام تعداد معاملات خانه های استیجاری را ندارد.

با این حال ایرانی هایی که به وکیل خانواده اعتقادی ندارند و تصور می کنند حقوقدانند همچنان در زمان بن بست حقوقی پشیمان می شوند. متاسفانه شهروندان ایرانی بدون توجه به اینکه مشاوران املاک سواد و جایگاه حقوقی ندارند ریش و قیچی عقد قولنامه و بیعنامه را به آنها داده و به راحتی ذیل آن را امضا می کنند. اما در این میان برخی شهروندان پس از انتخاب خانه اجاره ای از سوی مشاور املاک قرارداد اجاره را در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می کنند.

آمارهای کانون سردفتران و دفتریاران نشان می دهد سال گذشته حدود 160 هزار سند اجاره ای در دفترخانه ها تنظیم شده که اگر طرفین هر معامله را یک نفر بدانیم یعنی فقط 320 ایرانی سند اجاره خود را حقوقی و محکم بستند. که این تعداد نسبت به حدود 13 میلیون سند تنظیم شده در دفترخانه ها فقط یک درصد است.

معاونین رئیس جمهور و قوه قضائیه و حقوقدانان معتقدند که بهترین راه برای پیشگیری از وقوع جرم یا تخلف و حتی غش در معامله و کلاهبرداری این است که شهروندان قولنامه و بیعنامه خانه های اجاره ای و خرید و فروش را در دفترخانه ها ثبت رسمی کنند.

جامعه خبر