پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

زنان ایرانی ، امروز به مقام قاضی رسیده اند

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: زنان در جامعه اسلامی به مقام و جایگاه قاضی رسیده اند و از دیگر سو، در وکالت، سردفتری و فعالیت های حقوقی هم نقش قابل توجهی دارند.
يک شنبه 20 اسفند 1396
2903

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر محمدرضا دشتی اردکانی عصر روز شنبه در برنامه گرامی داشت روز زن و مقام مادر که با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی و پروانه مافی نماینده مجلس شورای اسلامی در محل کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد، گفت: بانوانی که در بیرون از منزل فعالیت می کنند و بعضی از آنان مسئولیت سنگینی را هم برعهده دارند،هیچگاه از نقش بزرگی که برای تربیت فرزندان عهده دارهستند، غافل نبوده اند.

این بانوان هم درعرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کارمی کنند و هم تربیت انسان ها بر عهده آنان است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درباره نقش زنان در جامعه حقوقی قضایی افزود: امروز خوشبختانه شاهد فعالیت بیشتر زنان در عرصه های حقوقی قضایی هستیم طوری که زنان در جامعه اسلامی به مقام و جایگاه قاضی رسیده اند و از دیگر سو، در وکالت، سردفتری و فعالیت های حقوقی هم نقش قابل توجهی دارند.

دشتی اردکانی با استناد به قانون اساسی گفت: بند 9 اصل سوم قانون اساسی به بحث رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه که بیانگر تاسیس جامعه الگو در جامعه اسلامی است، پرداخته و دولت مکلف به رفع تبعیض و ایجاد امکانات عادلانه‌تر برای همه شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: اصل 20 و اصل 21 قانون اساسی هم به حمایت از اشتغال زنان پرداخته است؛ آنچه می‌تواند برای زنان تحول ایجاد کند کارآیی زنان در جایگاه‌ها است.


جامعه خبر