پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

سیر نزولی روند جعل اسناد رسمی در ۱۰ سال اخیر

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا از سیر نزولی روند وقوع جعل اسناد رسمی طی ۱۰ سال اخیر خبر داد.
يک شنبه 30 ارديبهشت 1397
2896

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا از سیر نزولی روند وقوعات جعل اسناد رسمی طی 10 سال گذشته خبر داد و گفت: از نظر تعدد و فراوانی، وقوعات جعل اسناد رسمی کم است و درصد کمی که وجود دارد مربوط به جعل اوراق و اسناد بهادار بانکی و هویتی پایه است که با توجه به اقدامات خوبی که سازمان ثبت احوال در بحث هوشمند کردن شناسنامه و کارت ملی داشته میزان جعل اینگونه اسناد بسیارکمتر شده و تاکنون گزارشی به این پلیس ارسال نشده است.

وی به نقش تاثیرگذار نمایشگاه مبارزه با جعل اسناد دولتی اشاره و تصریح کرد: سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی از نحوه چرخه تولید اسناد آگاهی پیدا می کنند و به طور یقین می توانند برای سازمان خود یک آسیب شناسی و همچنین یک برنامه کارشناسی داشته باشند و از وقوع جعل درآینده جلوگیری کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه به دلایل مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی، اعتیاد، بیکاری و ... روزانه شاهد وقوع جرایم در سطح جامعه هستیم، اظهار داشت: حدود 10 الی 14 درصد جرایمی که در سطح کشور اتفاق می افتد به حوزه جعل و کلاهبرداری مربوط می شود که پس از وقوع آن ابتدا به نیروی انتظامی و سپس به این معاونت جهت رسیدگی ارجاع داده می شود.

جامعه خبر