پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

حذف کپی مدارک شناسایی در دفترهای پیشخوان آغاز شد

بیرکل کانون انجمن های دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی کشور اعلام کرد اکنون در برخی دفترها رونوشت کارت ملی و شناسنامه گرفته نمی شود و این طرح بزودی در سراسر کشور اجرا می شود.
سه شنبه 23 مرداد 1397
2272

 

«علی فلاح حقیقی» عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حذف اخذ کپی مدارک شناسایی مانعی برای سوءاستفاده از کپی مدارک و گام مهمی در کاهش مصرف کاغذ است.
به گفته وی، حذف کپی کاغذی مدارک به صرفه جویی روزانه یک میلیون لیتر آب مجازی کمک می کند.

** فقدان مجوز برای اتصال دفاتر پیشخوان به سامانه جامع روابط کار 
دبیرکل کانون انجمن های دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی کشور از متصل نشدن دفاتر پیشخوان به سامانه جامع روابط کار خبر داد و افزود: با وجود آماده بودن دفاتر پیشخوان برای اتصال، هنوز سازمان تنظیم مقررات مجوز لازم را صادر نکرده است.
فلاح همچنین از واگذار نشدن هیچ خدمت جدید دولتی به این دفترها انتقاد کرد و گفت: اقتصاد دفاتر پیشخوان ناپایدار شده است که این امر اشتغال فعالان این بخش را با مخاطره روبرو می کند.
وی به وجود 110 دفتر پیشخوان خدمات دولت در تهران اشاره کرد و گفت قرار است بزودی 80 دفتر دیگر اضافه شود اما این افزایش بدون واگذاری خدمات جدید، آسیب زاست. 
به گزارش ایرنا، در سراسر کشور حدود 16 هزار دفتر پیشخوان خدمات دولت وجود دارد.
فلاح بیست و نهم آذرماه پارسال در خوزستان اعلام کرد تاکنون هفت هزار دفتر پیشخوان به شبکه دولت متصل شده است.
کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیست و دوم مهرماه پارسال اصول حاکم بر صدور پروانه دفترهای پیشخوان دولت و بخش عمومی غیر دولتی را در 10 ماده و 2تبصره با قید «از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا خواهد بود» به تصویب رساند اما فعالان این عرصه آیین نامه یاد شده را حلال مشکلات کنونی نمی دانند.

ایرنا