پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

اجرای طرح کاداستر نیازمند ثبت اطلاعات ملکی تمامی دستگاه‌ها در سازمان ثبت اسناد است

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با اشاره به بازدید این کمیسیون از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طرح کاداستر به عنوان یک ضرورت ملی ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی در حوزه زمینخواری‌ها و تجاوز به اراضی را می‌خشکاند.
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
2241

 

فرهاد تجری در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس که در محل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، گفت: اعضای ثابت کمیسیون اصل نود با توجه به انتصاب خدائیان به عنوان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشستی در این سازمان دعوت شدند.

نماینده مردم قصر شیرین و سرپلذهاب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: کمیسیون اصل نود مرجع رسیدگی به شکایات علیه قوه قضاییه است لذا پرونده هایی که مربوط به سازمان ثبت اسناد بود در این جلسه مطرح شد.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد یکی از سازمان های مهمی است که آثار و تبعات اقدامات ثبتی در زندگی یکایک مردم است و یکی از گلوگاه های شکل گیری فساد و مبارزه با فساد حوزه ثبتی است که اگر ما طرح کاداستر را به عنوان یک ضرورت ملی بتوانیم پیاده کنیم قطعا ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی در حوزه زمینخواری ها و تجاوز به اراضی اشخاص و دولت خشکانده می شود.

تجری ادامه داد: حوزه ثبتی آسیب شناسی شده است و امروز همت مجلس و قوه قضاییه باید این باشد که طرح کاداستر به حاشیه نرود و به درستی اجرایی شود که به گفته رئیس سازمان ثبت یکی از مهم ترین موضوعات در این خصوص ثبت اطلاعات ملکی تمامی دستگاه ها در این سازمان است.

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه نقطه نظرات نمایندگان و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز شنیده شد و امیدواریم بتوانیم با همکاری یکدیگر در حوزه نظارتی از مشکلات مردم در حوزه ثبتی بکاهیم که نیازمند همکاری تمامی دستگاه ها با سازمان ثبت اسناد است./

خانه ملت