پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

انحصار در وکالت دلیل عدم تعادل در بازار خدمات حقوقی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از تلاش قوه قضائیه برای افزایش وکیل در کشور خبر داد.
سه شنبه 5 شهريور 1398
2054

 

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر الفت در حاشیه نشست تخصصی بررسی ابعاد حقوقی بیانیۀ گام دوم انقلاب با اشاره به نظر قوه قضائیه در خصوص طرح جامع آموزش و پذیرش وکالت گفت: این طرح در حال تصویب در مجلس است و قوه قضائیه، نقطه نظرات فنی خود را در این خصوص به مجلس مطرح کرده است.

وی ضمن تأکید بر ایجاد بستر برای فعالیت تخصصی دانش‌آموختگان حقوقی، گفت: ما معتقد هستیم باید بستر برای فعالیت تخصصی تمامی دانش‌آموختگان حقوق در دادگاه‌ها فراهم شود.

الفت در خصوص معایبی که انحصار وکالت در کشور ایجاد کرده، گفت: این انحصار و محدودیتی که در وکالت ایجادشده هم بازار کسب‌وکار خدمات حقوقی را درهم ریخته و آن را از تعادل خارج کرده و هم قوه قضائیه را از استفاده از ظرفیت علمی فرهیختگان حقوقی و کسانی که تحصیلات حقوقی دارند در محاکم محروم کرده است.

**مردم به دلیل گرانی وکالت نمی توانند وکیل بگیرند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، ضمن اشاره به گران بودن هزینه وکالت گفت: مردمی که نیازمند خدمات حقوقی هستند به خاطر گران بودن وکالت و بالا بودن تعرفه حق‌الوکاله‌های نمی‌توانند از وکلا استفاده کنند.

وی در پایان ضمن اشاره به برنامه‌ی قوه قضائیه در خصوص افزایش وکیل اظهار داشت: تلاش و برنامۀ قوه قضائیه در این خصوص است که در آینده جامعه وکالت پرتعدادتر شود.

خبرگزاری دانشجو