پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

سازمان ثبت احوال در چاپ کارت ملی هوشمند نقشی ندارد

تهران- ایرنا- معاون وزیر و رییس سازمان ثبت احوال کشور درباره تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند اظهار داشت:‌ مردم بدانند که تمامی مراحل ثبت نام صدور کارت ملی در کمترین زمان ممکن انجام می شود و در قسمت چاپ کارت ملی هوشمند، ثبت احوال هیچ نقشی ندارد.
يک شنبه 10 شهريور 1398
2124

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید درخشان نیا عصر شنبه در مراسم تکریم از عبدالله مقصودی فر و معارفه حسین زین الصالحین به عنوان مدیرکل ثبت احوال استان تهران اظهار داشت:‌ طبق ارزیابی های گسترده از سازمان ثبت احوال کشور این سازمان با ۷۵.۱۹ درصد در میزان رضایتمندی شهروندان در جشنواره شهید رجایی در شاخص های عمومی و تخصصی در جایگاه نخست قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مردم با مراجعه به سازمان ثبت احوال از نحوه خدمات رسانی رضایتمندی دارند افزود:‌ خود را خادم مردم می دانیم و با همدلی و امید و نشاط با تمام توان مشغول خدمت رسانی به مردم هستیم.

رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه مسئولیت یک امانت است و باید از این امانت به خوبی محافظت کرد تاکید کرد:‌ فرصتی برای خدمتگزاری به مردم در اختیار ما و همه مدیران و دولتمردان قرار می گیرد که در این فرصت زمان محدود باید به خوبی در زمینه ارائه خدمات به مردم گام برداریم.

ثبت احوال رکن اصلی برگزاری انتخابات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری ۲ اسفندماه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت:‌ انتخابات موضوع مهمی برای کشور و نظام است و ثبت احوال نیز یکی از ارکان اصلی برگزاری این انتخابات است.

درخشان نیا خاطرنشان کرد:‌ برگزاری انتخابات سالم و منظم از اهداف نظام جمهوری اسلامی است که در کنار سایر دستگاههای اجرایی سازمان ثبت احوال تلاش می کند در این مسیر اقدامات مهمی را انجام دهد.

به وحدت و انسجام ملی نیاز داریم

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران نیز در این مراسم با تمجید از فعالیت عبدالله مقصودی فر به عنوان مدیرکل ثبت احوال استان تهران اظهار داشت:‌ دشمنان با به راه انداختن جنگ اقتصادی و روانی تلاش می کنند مردم را از نظام مایوس کنند که در این شرایط سخت به وحدت و انسجام ملی نیازمندیم و با ارائه خدمات مناسب توسط دولتمردان مردم را باید به این نظام امیدوار کنیم.

شکرالله حسن بیگی افزود:‌ با توجه به برگزاری انتخابات ۲ اسفندماه باید همه تلاش کنند که این انتخابات در یک فضایی آرام و به دور از حاشیه برگزار شود که سازمان ثبت احوال در این مسیر می تواند اقداماتی انجام دهد.

وی با بیان اینکه ستاد انتخابات در استان تهران نسبت به سایر استان های کشور کمی زودتر تشکیل شد گفت: استان تهران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و جمعیت زیاد این استان ستاد انتخاباتش زودتر از استان های دیگر تشکیل شد که هفتمین جلسه این ستاد در چند روز قبل برگزار شد.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد:‌ مردم ارباب مدیران و دولتمردان هستند و ما خود را خادم این مردم می دانیم و باید مدیران تکریم ارباب رجوع را مدنظر قرار دهند و همواره خود را خادم مردم بدانند.

 

 

بیش از ۹ ملی کارت ملی هوشمند در استان تهران صادر شد

همچنین مدیرکل سابق ثبت احوال استان تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: در مدت ۶۰۰ روز کاری در این اداره کل بیش از ۹ میلیون معادل ۸۶ درصد از درخواست کنندگان کارت ملی هوشمند دریافت کردند.

عبدالله مقصودی فر اظهار داشت:‌ حدود ۲۰ ماه قبل که در مسئولیت مدیرکل ثبت احوال استان تهران شروع بکار کردم ۱۶۰ هزار سند ولادت تائید نشده وجود داشت که در این مدت ۱۵۸ هزار سند ولادت تعیین تکلیف شد.

وی همکاری با استانداری از حیث تشکیل جلسات در موضوعات آسیب‌های اجتماعی و استعلام جهت احراز هویت، پروژه نظارت آرشیو الکترونیک، پوشش فراگیر کارت ملی هوشمند در استان تهران، به روزرسانی کنترل کیفیت کارت ملی هوشمند، جوانگرایی در ثبت احوال استان ،برقراری ملاقات‌های مردمی بصورت هفته‌ای و تشکیل کمیته‌های نام و تشخیص سن و...از جمله اقدامات ۲۰ ماهه خود در اداره کل ثبت احوال استان تهران عنوان کرد.

در این مراسم حسین زین الصالحین به عنوان مدیرکل ثبت احوال استان تهران معرفی شد و از خدمات ۲۰ ماهه عبدالله مقصودی فر نیز تجلیل شد.

حسین زین الصالحین فرماندار بم کرمان و مدیرکلی ثبت احوال استان کرمان را در کارنامه کاری خود دارد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران