پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی که متصل به بانک جامع املاک و استعلام‌های مختلف است صورت گیرد خاطرنشان کرد: با اجرای این کار ورودی پرونده‌های قضایی کاهش پیدا می‌کند.
شنبه 16 شهريور 1398
2160

 

 

مجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره لزوم تصویب قانون پیش‌فروش ساختمان با تاکید بر اینکه خط قرمز باید قانون باشد گفت: قانون پیش‌فروش ساختمان قبلی که در حال حاضر وجود دارد علی‌رغم مشکلات متعددی که دارد اما به نظرم باید همچنان به آن تکیه کنیم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم هر پیش‌فروش ساختمانی که شکل می‌گیرد از طریق دفتر اسناد رسمی اجرایی شده تا سند قانونی شود.

کیانپور خاطرنشان کرد: وقتی پیش‌فروش ساختمان‌ها از طریق دفاتر اسناد رسمی باشد هم وجاهت قانونی دارد و هم مانع از مشکلات حقوقی و قضایی بعدی خواهد شد.

وی تصریح کرد:‌ بهتر است مردم برای پیش‌خرید ساختمان به دفاتر اسناد رسمی رفته زیرا آنجا ضمن ثبت و ضبط آن واحد، قابلیت پیگیری حقوقی و قضایی هم برای خریدار وجود خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قانون فعلی پیش‌فروش ساختمان دارای نواقصی است که باید اصلاحات اساسی در این باره صورت گیرد.

وی گفت: هم‌اکنون اصلاحات لازم در کمیسیون عمران و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در حال بررسی است و به نظرم نواقص موجود در قانون فعلی پیش‌فروش ساختمان برطرف خواهد شد.

کیانپور افزود: زمان خرید و فروش ساختمان و زمان پیش‌فروش و تعهدات خریدار و فروشنده بخشی از موضوعاتی است که در اصلاحات جدید پیش‌فروش ساختمان وجود دارد.

وی گفت: هر قدر براساس قوانین جاری کشور کارها را پیگیری کنیم ورودی پرونده به قوه قضاییه کمتر خواهد شد.

کیانپور گفت: به دلیل اینکه ساختمان‌ها پیش از ساخت‌وساز مجوزی را از شهرداری می‌گیرند و به منظور جلوگیری از فروش آپارتمان به تعداد زیادی از افراد باید پیش از هر پیش‌فروش ساختمانی استعلامات لازم گرفته شود تا دچار مشکلات نشویم.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود:‌ راه‌اندازی سامانه جامع املاک مقوله‌ای فرابخشی است چرا که شهرداری به دلیل اعطای مجوز برای ساخت‌وسازهای منازل، رسمیت قراردادهای پیش‌فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی، تعیین وام و قیمت آن برای آپارتمان و همچنین قرارگیری در رهن یک بانک از موضوعاتی است که می‌تواند اطلاعات آن در این سامانه بارگذاری شود.

خبرگزاری فارس