پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

پاسخ سازمان ثبت اسناد به استعلام قضات برای شناسایی اموال متهمان پرونده مفاسد اقتصادی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت به تمام استعلامات قضات پرونده های مفاسد اقتصادی برای شناسایی اموال متهمان پاسخ می دهد.
يک شنبه 3 آذر 1398
2123

 

 

ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از شروع رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی، قضات رسیدگی کننده به این پرونده ها برای شناسایی اموال متهمان پرونده از سازمان ثبت اسناد و املاک درخواست استعلام کرده اند، گفت: یکی از همکاران اصلی در مبارزه با مفاسد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

وی ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دارای بانک جامع املاک و شرکت‌ها است و تمام نقل و انتقالات از ساله‌ها قبل در آن ثبت شده است و اگر فردی در قوه قضاییه پرونده‌ای داشته باشد امکان شناسایی اموال و نقل و انتقالات آن وجود دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: همکاران ما در سازمان ثبت اسناد به صورت فوق العاده با دادگاه رسیدگی کننده به پرونده‌های مفاسد اقتصادی همکاری دارند و به محض اینکه درخواست استعلام اموال فردی از طرف دادگاه اعلام می‌شود، سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان تمام نقل و انتقالات متهمان را در حوزه‌های ثبت شرکت ها، املاک و اسناد به دادگاه پاسخ دهیم.

خدائیان در پاسخ به این سوال که آیا قاضی دادگاه شبنم نعمت زاده درخواست استعلام اموال این متهم را به سازمان ثبت اسناد ارسال کرده است، گفت:هر فردی در سراسر کشور نقل و انتقال ملک و ساختمان به صورت رسمی انجام داده باشد ما در سازمان ثبت اطلاعات آن را داریم و اگر قاضی پرونده درخواستی به سازمان ثبت پاسخ خواهد داد.

وی ادامه داد:سامانه‌ای در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طراحی شده است که اگر افراد درخواست استعلام اموال خود را داشته باشند می‌توانند به آن مراجعه کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور بیان کرد: در این سامانه کارتابلی شخصی در اختیار افراد قرار می‌گیرد که تمام خدمات ثبتی در آن به افراد ارائه می‌شود و تمام اسناد و وکالت نامه‌هایی که به نام این فرد ثبت شده، قابل مشاهده است.

باشگاه خبرنگاران جوان