پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

دکتر احمد تویسرکانی رییس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک دار فانی را وداع گفت.

خبر شوک آور و بسیار غم انگیز بود. دکتر احمد تویسرکانی رییس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک دار فانی را وداع گفت.
سه شنبه 13 اسفند 1398
2127

 

 

به نام خدا
خبر شوک آور و بسیار غم انگیز بود. دکتر احمد تویسرکانی رییس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک دار فانی را وداع گفت.
از سال 1385 و هنگامی که مدیریت مطالعه و پیاده¬سازی طرح جامع فناوری اطلاعات قوه قضاییه و مکانیزاسیون دادگستری¬ها از سوی جناب آقای دکتر جمشیدی معاون فهیم و پرتلاش وقت این قوه به من سپرده شد افتخار آشنایی با دکتر تویسرکانی را یافتم. ایشان آن زمان رییس کل دادگستری استان کرمان بود. قاضی مجرب و مدیری بی ادعا و کم سر و صدا. شاید در میان روسای کل دادگستری استان¬ها در آن زمان، بی سر و صداترین و کم مراجعه¬ترین رییس کل دادگستری برای گرفتن امکانات اجرای پروژه مکانیزاسیون دادگستری¬ها ایشان بودند آنهم برای پیاده ¬سازی طرحی بزرگ در دادگستری¬های استان پهناور کرمان. بعدها در سال 1388 معاون قوه قضاییه و رییس سازمان عظیم و به شدت سنتی ثبت اسناد و املاک کشور شدند. بعد از چند ماه از حضورش در سازمان ثبت، دعوتی از من نمودند تا به یاری شان برای توسعه فناوری در این سازمان بروم. مذاکراتمان چند ماهی طول کشید تا اینکه بالاخره در شهریور ماه سال 1389 توافق کردیم که با اختیارات کامل در سمت مشاور ایشان و سرپرست حوزه فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همکاری نمایم.
من بعد از فارغ التحصیلی ام از دانشکاه صنعتی امیرکبیر در سال 1370با ده¬ها سازمان و مدیران آن¬ها در سمت مشاور، مدرس، پیمانکار و مدیر کار کرده¬ام. اما به جرأت می¬توانم بگویم و شهادت دهم که دکتر تویسرکانی یکی از مدیرترین و بهترین مدیرانی بود که در دوره حیات کاری¬ام دیده¬ام.
از نظر اخلاق شخصی، با ایمان، آرام و صبور بود و به الطاف خداوند متعال در پیشبرد کارها اعتقاد قلبی داشت. دارای سلامت نفس و به تبع آن سلامت مالی بود. مبادی آداب بود و به هیچ وجه اهل هیاهو و جار و جنجال نبود. از منظر کاری با اینکه حقوقدان بود اما ذهنی ساختارمند و مهندسی داشت. برای نظرات کارشناسی و تخصصی بسیار ارزش قایل بود. قدردان بود و از همه مهمتر جسارت و اراده کافی برای پیشبرد اهداف تعیین شده و انجام پروژه¬ها و نوآوری و توسعه را داشت. در تصمیماتش بسیار محکم و استوار بود و در برابر سختی¬ها و معضلات فراوان درونی و محیطی، قدمی به عقب نمی¬گذاشت و علی رغم مشکلات قلبی و بیماری به دنبال عافیت طلبی نبود و با تمام توان و بیش از وظیفه سارمانی می¬جنگید. منتظر تشکر و قدردانی هیچ مقام مافوقی نبود و اعتقاد داشت که این کارها را در راه خدا و برای مردم باید انجام داد و بالاخره تکیه گاهی محکم برای من و همکارانم در حوزه فناوری اطلاعات در جهت انجام پروژه¬ها بود. تحت الطاف خداوند و اراده و مدیریت و تلاش¬های شبانه¬روزی او بود که سازمان سنتی ثبت اسناد و املاک کشور در سال¬های ابتدایی دهه 90، به عنوان سازمانی توسعه یافته و پیشرو در فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور شناخته شد.
قطعا کشور خدمات مدیرانی چون دکتر تویسرکانی را همواره به خاطر خواهد داشت و از او به نیکی یاد خواهد کرد. روحش شاد
بردیا صدرنوری
13 اسفند 1398

بنچاق