پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

تعامل ثبت اسناد با دستگاه قضائی اجتناب‌ناپذیر است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌شرقی گفت: تعامل و ارتباط نزدیک این مجموعه با دستگاه قضائی برای پیشبرد اهداف تعریف شده لازم بوده و اجتناب‌ناپذیر است.
دو شنبه 26 آبان 1399
2174

 

 

محمد افخمی عمودیزج روز دوشنبه در دیدار با رییس دادگستری شهرستان کلیبر، افزود: هم اکنون تعامل تنگاتنگ بین دستگاه قضایی با اداره ثبت اسناد و املاک برقرار است که این ارتباط باید برای دست یابی به اهداف مورد نظر تقویت شود.

وی هدف مشترک هر دو مجموعه دادگستری و ثبت اسناد و املاک را خدمت به آحاد مردم بیان و اظهار داشت: وظیفه ماست که خدماتی را ارائه دهیم که در شأن و منزلت مردم باشد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنیم.

افخمی عمودیزج ادامه داد: در این راستا در دو سال گذشته به اندازه ۴۰ سال در اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی کار شده و اسنادی که در این دو سال صادر شده اند، گواه این مدعاست.

رئیس دادگستری شهرستان کلیبر نیز در این دیدار ، گفت: کمتر از ۵ درصد اسنادی که در شهرستان کلیبر صادر می شود منجر به طرح پرونده در مراجع قضایی شده است.

مهدی قریشی زاده با اظهار رضایت مندی از روند رو به رشد صدور اسناد رسمی املاک در شهرستان کلیبر، ابراز امیدواری کرد با سرعت بخشیدن به این امر شاهد تاثیر آن در کاهش اختلافات ملکی و ورود پرونده ها به مراجع قضایی باشیم.

وی با قدردانی از دقت عمل و حساسیت اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کلیبر ،در صدور اسناد ملکی، اظهار داشت: اینکه کمتر از ۵ درصد اسنادی که صادر می شوند منتهی به طرح پرونده در مراجع قضایی می شود که از این تعداد هم پرونده های قابل توجهی در مراحل بدوی دادخواهی رد می گردند، نشان دهنده عملکرد مناسب در این حوزه است.

قریشی زاده با اشاره به معایب مشهود اسناد اصلاحات ارضی و اهمیت صدور اسناد رسمی و اجرای طرح حدنگار، خواستار گسترش و سرعت بخشیدن این طرح در کشور به ویژه شهرستان کلیبر شد.

وی کمبود دفاتر اسناد رسمی و دفتر ازدواج در کلیبر را از جمله مشکلات این شهرستان برشمرد.

ایرنا