پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

توضيح نايب رئيس كانون سردفتران و دفترياران در خصوص خبر منتشر شده توسط خبرگزارى تسنيم

به دنبال درج خبر گفتگوى تلفنى خبرگزارى تسنيم با نايب رئيس كانون سردفتران و دفترياران در خصوص قرارداد پيش فروش ساختمان ، متوجه شديم كه ظاهراً در تدوين خبر ، اشتباهى صورت گرفته و تقدم و تأخر در صحبت هاى آقاى مسلم آقاصفرى رعايت نشده است ! از اين رو ، طى پرسشى از ايشان خواستيم نسبت به اين موضوع توضيحاتى ارائه نمايند .
سه شنبه 14 مرداد 1393
1794

به دنبال درج خبر گفتگوى تلفنى خبرگزارى تسنيم با نايب رئيس كانون سردفتران و دفترياران در خصوص قرارداد پيش فروش ساختمان ، متوجه شديم كه ظاهراً در تدوين خبر ، اشتباهى صورت گرفته و تقدم و تأخر در صحبت هاى آقاى مسلم آقاصفرى رعايت نشده است ! از اين رو ، طى پرسشى از ايشان خواستيم نسبت به اين موضوع توضيحاتى ارائه نمايند .

در ادامه ، سئوال بنچاق و پاسخ نايب رئيس كانون سردفتران و دفترياران و متن خبر خبرگزارى تسنيم را ملاحظه خواهيد فرمود :



سئوال بنچاق :

بسم الله النور


استاد محترم ؛ جناب آقاى آقاصفرى

سلام و عرض ادب و احترام

با توجه به اينكه ظاهراً خبرگزارى تسنيم ، در تنظيم متن مصاحبه ى تلفنى در خصوص " جلوگيرى از تنظيم سند معارض با تصويب قانون پيش فروش ساختمان " دقت لازم را مبذول نداشته و اين موضوع باعث سوء برداشت همكاران شده است ، لطفاً نظر كامل خود را جهت درج در بنچاق اعلام فرماييد .

با تشكر - جمشيدى

 


پاسخ آقاى آقاصفرى :




جمشیدی عزیزم

آنچه که خبرگزاری تسنیم از قول حقیر نوشته بود دارای نقایص بسیار بود بگونه ای که عرایض من در قسمت هایی به کلی دگرگون شده است . بنده عرض کرده ام که قانون پیش فروش ساختمان وآئین نامه ی اجرائی آن به تصویب رسیده است ، چون برابر آئین نامه ی مصوب کانون مکلف به تهیه پیش نویس قرارداد پیش فروش بوده است این پیش نویس هم تهیه شده وچنانچه به تصویب برسد قراردادهای پیش فروش ، قابل تنظیم خواهد بود . مطلبی که از قول من نقل شده اینکه (امیدوارم قانون به تصویب برسد ) که این امر با مبتدای خبر متفاوت است .همچنین بنده عرض کرده ام واکنون هم تاکید میکنم که مسئولین باید بیش از دیگران خود را موظف به اجرای قانون بدانند خصوصا مسئولین راهور ناجا.

اگر مصلحت دانستید برای رفع ابهام از اذهان همکارانم در مواجه با تضاد موجود در خبر خبرگزاری محترم تسنیم ،مراتب را باستحضار همکاران برسانید.

 


خبر خبرگزارى تسنيم :




مسلم آقاصفری، نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری تسنیم در خصوص قانون پیش‌فروش ساختمان اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی به لحاظ برقراری نظم عمومی و جلوگیری از هرج و مرجی که در زمینه پیش فروش ساختمان وجود داشت و کار در دست اشخاصی که فاقد صلاحیت لازم برای انجام آن امور بودند، درسال 1389 قانونی تحت عنوان پیش فروش ساختمان در 25 ماده تصویب کرد.

 

**جلوگیری از تنظیم سند معارض با تصویب قانون پیش‌فروش ساختمان

 

وی ادامه داد: در قانون پیش فروش ساختمان اگر پیش خریدار به تمام تعهدات خود عمل کند ولی پیش فروشنده به برخی از تعهدات عمل نکند بدون نیاز دادگاه سند منتقل می‌شود و کار ادامه می‌یابد که این امر یکی از وجوه مشخص قانون بوده که به نفع پیش خریداران است.

 

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان این که امیدواریم هر چه زودتر قانون پیش فروش ساختمان تصویب شود، گفت: مزیت  تصویب قانون پیش فروش ساختمان این است که دیگر سند معارضی تنظیم نخواهد شد؛ درواقع برخی از افراد یک ملک را به چند نفر می‌فروختند که با این قانون دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

 

**هنوز در خصوص اجرای قانون نقل و انتقال خودرو دچار مشکل هستیم

 

آقاصفری بیان کرد: در قانون پیش‌فروش ساختمان جزئی‌ترین مسائل از جمله آب و برق و فندانسیون را مطرح شده است و اگر کسی به تعهدات خود عمل نکند، نیز طبق این قانون، قانونگزار برایش جرایم خاص درنظر خواهد گرفت.

 

وی در خصوص نقل و انتقال خودور گفت: هنوز در خصوص اجرای قانون نقل و انتقال خودرو دچار مشکل هستیم به این شکل که با توجه به گذشت مدت‌ها از تصویب قانون باز هم شاهد اجرا نشدن آن هستیم؛ درواقع باید ابتدا دستگاه‌ها به قانون عمل کنند و بعد انتظار داشته باشیم مردم عمل کنند.

 

بنچاق