پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

ای دل اندر بند زلفش از پریشانی منال

یادداشت امروز آقای سید مهدی روضاتی را که حاوی احساساتی پاک و ارادتی تام و تمام و قدرشناسی واقعی نسبت به مقام والای پدر و مرشد و مراد ایشان است ، به احترام تمام پدران – خصوصا پدر خودم – و پیشکسوتان صنف منتشر می نمایم
سه شنبه 14 مرداد 1393
1742

بسم الله النور


چندی پیش در ارتباط با هک شدن وبلاگ ایران نتاری ، متعلق به آقای محسن فتحی ، مطلبی در "بنچاق" منتشر شد که خوشبختانه از حمایت و پشتیبانی خوب همکاران برخوردار گردید . گر چه هنوز وبلاگ ایشان در تصرف بیگانگان است !
در بین پیام های رسیده ، یادداشت دوست عزیزم  ، آقای سید مهدی روضاتی ، به لحاظ اینکه از نظر فنی و تخصصی به موضوع " هک " نگاه کرده و راهکار مقابله با آن را " داشتن سرور اختصاصی " دانسته بود ، بهانه ای شد تا ضمن تشکر از اظهار نظر ایشان ، سردفتر شدن او را که مدت زیادی در انتظارش نشسته بود و سعی و تلاش بسیار کرده و بارها فاصله ی اصفهان تا تهران و بالعکس را پیموده بود ، تبریک بگویم .
صبح امروز ، در کمال تعجب و ناباوری متوجه شدم ایشان ، هنوز به افتخار سردفتری نایل نشده و شرح پریشانی و سرگردانی او ادامه دارد .
اینکه چرا ایشان هنوز مفتخر به کسب عنوان سردفتری نشده است ، حتما همنوایی مسئولین امر با حضرت سعدی رحمه الله علیه  است که می فرماید :


بسیــار سفر باید تا پخته شود خامی             صوفــی نشــود صــافی تــا درنکشــــد جامی
گر پیر مناجاتست ور رند خراباتی              هر کس قلمی رفته‌ست بر وی به سرانجامی



اما من ، با استعانت از الهامات ملکوتی حضرت حافظ – رضوان الله تعالی علیه – به او می گویم :



دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت

دایما یک سان نباشد حال دوران غم مخور

هان مشو نومید چون واقف نه‌ای از سر غیب

باشد اندر پرده بازی‌های پنهان غم مخور

ای دل ار سیل فنا بنیاد هستی برکند

چون تو را نوح است کشتیبان ز طوفان غم مخور

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم

سرزنش‌ها گر کند خار مغیلان غم مخور

گر چه منزل بس خطرناک است و مقصد بس بعید

هیچ راهی نیست کان را نیست پایان غم مخور



یادداشت امروز آقای سید مهدی روضاتی را که حاوی احساساتی پاک و ارادتی تام و تمام و قدرشناسی واقعی نسبت به مقام والای پدر و مرشد و مراد ایشان است ، به احترام تمام پدران – خصوصا پدر خودم – و پیشکسوتان صنف منتشر می نمایم :

باسلام برادر و دوست خوب و مرد بزرگ و بزرگوار جناب جمشيدي . از لطف شما به اين بنده حقير مي بالم و احساسات متفاوتي از مطالعه ی متن مرقومي جنابعالي به بنده دست داد كه لحظات خوبي را رقم زد و افكار خوب خوشي به ذهنم فوران كرد. عزيز دل ، بنده حقير هنوز به افتخار بزرگ و زيباي سردفتري و همكاري با بزرگان و بزرگواراني چون شما و ديگر دوستاني كه احترام قلبي براي همه آنها در دل و ستايش فراوان در ذهن و درس عبرت آموزي از هر كدام از اين افراد را فراگرفته و به شدت تشنه دريافت بيشتر و آموزش بيشتر هستم ، اين افتخار يا آرزوي زيبا رقم نخورده اين روز هاي سخت در زندگيم را هرگز فراموش نخواهم كرد. زندگي مانند نوار يا فيلمي در روزهاي سخت به عقب بر مي گردد وخاطراتي را اين روزها مرور مي كنم كه براي خودم هم جذاب و خاطره انگيز است : روز هاي بچگي در دفتر ٧٥ اصفهان شيطنت هاي بچگي در دفتر هدايت پدر براي سودمند بودن لحظات و ايجاد احساس مسئوليت پذيري در عنفوان كودكي انجام كارهاي محوله ی پدر و سپس دفتر خانه در آن روزها ، مُهر كردن اوراق ، رپرتوار نويسي ، مرتب كردن اسناد بايگاني، رفتن به بانك ، ترس لرز از سرقت پول هاي امانتي از مردم در راه بانك ، قرمز شدن دست ها و اعتراض مادر از اين وضعيت ، خاكي شدن لباس از بايگاني پر ازخاك در اثر آوردن اسناد به درخواست پدر ، شستن دفتر و تي كشيدن دفتر، بوي تي آب خورده و زمين خيس شده ، شستشوي با وايتيكس دستشوي ها و پاشيدن وايتكس به لباس ها وباز هم اعتراض مادرم ، كار كردن رايگان در جامعه سردفتران ، همراهي پدر وپشت سر ايشان راه رفتن مبادا بي احترامي شود ، در سن هشت سالگي در جلسات هفتگي جامعه سردفتران اصفهان ، از خود گذشتيگي پيشكسوتان و تشكيل جلسات جامعه با هزينه شخصي و تحمل افراد مختلف با افكار متفاوت براي اهداف يكسان ، تحمل سيگاري هاي جلسه در دفتر ٧ اصفهان، آقاي ابطحي آن مرد بزرگ خدا ايشان را براي ما حفظ كند و دفتر جناب صابريان رحمت خدا به روح آن مرد بزرگ ،بازي در زمان جلسات پدر در جامعه در محيط دفتر آقاي صابريان و ابطحي ، انتظار براي بازگشت پدر در ماشين از جلسه و از دفتر ياد گرفتن اين موضوع كه بايد منتظر بود ، چاي ريختن براي پدر و رفع خستگي ايشان، چه لذتي واقعا دارد كه هنوز هم اين افتخار پابرجاست ، شركت در جلسات جامعه و كانون سردفتران و دفترياران اصفهان در كودكي تا به حال وخيلي از خاطرات كه اگر ادامه بدهم در آنها غوطه ور ميشوم ، روزهاي سخت روزهاي امتحان است ، شركت نكردن در فعاليت هاي صنفي و مجازي از امتحانات اين روزهاست . بين خوف و رجا بودن اينكه آيا برحق بوده اي؟ برحق گفته اي ؟ برحق انجام داده اي ؟ نهايت تلاش خود را انجام داده اي ؟ رخوت سكون را تحمل كردن برايم رنج آور است؛ درد آور ترين لحظات اين روزهاست از دست دادن فرصتِ با پدر بودن و از ايشان ياد گرفتن . موضوعات و مسائل مختلف از ايشان به علت تعطيلي دفتر خانه ، خدايا مگر ما چند سال عمر داريم و لحظات از دست رفته بازميگردد؟ يادمان رفته كه خواهيم رفت ، هر لحظه و هرجا و مكان كه او بخواهد . الهي راضي به رضاي تو متوسل به تو ومتوكل به تو خدايا تو آن ده كه ان به . خدا سرم را بالا بگير و روسياهم نكن ، خجل از آنچه كه بايد انجام ميدادم و ندادم،  خدا آبرويم را خود حفظ كن .
سرتان را درد آوردم . ببخشيد ، اگر بخواهم بنويسم با بي سوادي غلط هاي املائي فراوان تا چندين روز ادامه خواهد داشت . لحظات عجيب و جالبيست دوست خوبم .حال كه مينويسم چشمم گريان است ، نه از درد ، از شادي ، اگر كم كاري كردم از ناداني بود ، ناداني كه از نداستن است .
جناب جمشيدي درج مطلب زيباي شما ممكن است براي ديگران سوء  تفاهم ايجاد كند خودتان هر جور كه صلاح مي دانيد اين امر را اصلاح بفرماييد. من هيچ مشكلي يا ناراحتي از اين موضوع ندارم . خداوند متعال به من ياد داد عادل باشم ، صادق باشم ، كاسب صفات خوب باشم ، از بدي كردن به خلق دوري كنم، در زندگی ام اين موضوع را ياد گرفتم . من انشاالله روز يكشنبه در تهران امتحان دارم .انشاالله خدا توفيق بدهد به شرط حياط و فرصت بشود تشنه ملاقات حضرت عالي هستم .اين مطالب صرفا دل نوشته به شما بود .ببخشيد ناخواسته پيش آمد براي مادرم دعا كنيد ايشان درگير بيماري و بيمارستان است . براي پدرم دعا كنيد ، خيلي بزرگوار و نجيب است . سكوتش براي من دردآور و زجر دهنده است . ايشان فشار زيادي را تحمل مي كند . خيلي نگران ايشان هستم.  قند و فشار خون و ديگر بيماري ها. خيلي خيلي ايشان را دعا كنيد . فشار دردناك و سنگيني برروي خود احساس ميكنم. با اميد به خدا
من الله توفيق جميعا


متن کامنت قبلی: 1393/05/12

با سلام حضور استاد بزرگوار و محترم جناب جمشيدي ، سلام حضور جناب فتحي برادر و همكار و زحمتكش ِعرصه ی مجازي . انسان بستر تجارب تلخ و شيرين و خاطرات متفاوت است زندگي به انسان درس هاي متفاوتي مي دهد . من از شنيدن اين اخبار تلخ تعجبي نمي كنم چرا كه لزوم داشتن سـِرور اختصاصي كه بستر خدمات سايت و بلاگ هاي همكاران مي باشد را بارها به دوستان دور و نزديك گفته و دغدغه اينجانب از مالكيت محتويات توليدي توسط دوستان و همكاران را داشته و دارم و بارها اين مورد مطرح شده از اين رو مواردي به نظرم رسيد كه اين مجال را براي مطرح كردن آن مناسب ميبينم : اهمیت ثبت و مالكيت دامنه هاي وبلاگ ها و سايت ها به نام مالك اصلي ، اهمیت مالكيت سرورها و قراردادهاي محكم و خدشه ناپذير ، اجاره سرور ، اهمیت فعاليت شفاف در فضاي مجازي ، اهمیت استفاده از سيستم هاي امينيتي و حفاظتي از سرورها ازجمله فايروال ها با ليسنس و با مجوز تاييد شده و پشتيباني برخط از اين سيستم هاي امنيتي ، اهمیت تعامل شفاف مخاطبين با مالكين سايت ها و وبلاگ ها و ايجاد بستر مناسب در سرور هاي ميزبان براي شفافيت اين روابط از لحاظ تاييد هويت و احراز هويت و تعامل امن بين مخاطبين و مالكين سايت ها و بلاگ ها ، اهمیت كنترل و نظارت مستمر بر روي محتوا و مطالب مطابق با قوانين جاري حاكميت در فضاي مجازي ، اهمیت نگهداري و به روز رساني سايت و پنل اصلي بر اساس آخرين تغييرات فناوري روز در بحث ارائه خدمات و امنيت . از اين موضوع بسيار خوشحال هستم كه همكاراني چون جناب جمشيدي با ارتقاء  نحوه ی فعاليت و به روز رساني فعاليت هاي خود نمونه مناسب براي ديگر همكاران ارائه كرده ، اميد است بنده و ديگر دوستان به اين نكات توجه كرده و اهمیت بيشتري براي خود و محصولات فرهنگي توليدي داشته و روز به روز با توانمندي در امكانات و اطلاعات محتواي پر بار تر و پويا تر براي خود وهمكاران ارائه كرده و به اميد روزي كه از اين اخبار تلخ نداشته و ديگر خبري از اين دست مشاهده نشود .

ومن الله توفيق


متن پاسخ بنچاق: همان تاریخ

 

بسم الله النور

همکار نازنین و گرامیم ؛ جناب آقای روضاتی - سلام و عرض ادب و احترام - جا دارد ابتدا ارتقای حضرتعالی را به سمت سردفتری اسناد رسمی و جانشینی پدر گرامیتان تبریک و تهنیت عرض کنم و از اینکه صبر و حوصله و پایمردی شما به بار نشست و موفقیت قرین شما گشت ، ابراز خوشحالی نمایم . شهادت می دهم که جنابعالی بارها و بارها خطرات استفاده از سرورها و دامنه های بلاگفا و پرشین بلاگ را متذکر شدید و حتی برای داشتن سرور اختصاصی تلاش عملی نمودید . اما اذعان دارم تا باورپذیری این امر زمان زیادی لازم است و مقدمات آن هنوز فراهم نشده است . دعا می کنم اتفاقی شبیه به آنچه برای دوست خوبم آقای فتحی رخ داد برای هیچکدام از عزیزانم پیش نیاید و تا آن روز احتیاط بیشتری به خرج دهند . نکته ی مهمی که اینجا لازم می دانم یادآوری نمایم این است که از هیچ دستگاه کامپیوتر و لپ تاپ غریبه ای وارد سایت خود نشوید !!! زیرا برنامه هایی وجود دارد که به محض وارد کردن یوزر نـِیم و پسورد شما ، آن را به خاطر می سپارد و اتفاقات بعدی خیلی راحت می افتد . ارادتمند : جمشیدی

جناب روضاتی ؛ مقدم شما را گرامی می دارم و دعوت می کنم بحثی را در خصوص سرور اختصاصی در تالار گفتگوی بنچاق راه اندازی نمایید و ایده های خود را شرح دهید .




بنچاق