پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

صدور کارت ملی هوشمند برای همه شهروندان

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: از مهرماه سال جاری کارت ملی هوشمند برای تمام افراد صادر می‌شود.
يک شنبه 19 مرداد 1393
1593



به گزارش "ناصرون"محسن کرمی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اظهار داشت: مطالعات مربوط به صدور کارت ملی هوشمند از سال 90 به صورت پیش پایلوت و در سال 91 به صورت پایلوت انجام شد که در نهایت منجر به صدور کارت در برخی از استان‌ها در سال گذشته شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز استان قم نسبت به صدور این کارت اقدام کرد.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال  ادامه داد: هم اکنون در 600 اداره ثبت احوال سراسر کشور جمع‌آوری اطلاعات هموطنان برای صدور کارت ملی هوشمند آغاز شده و با توجه به اعلام آمادگی برخی شرکت‌ها و پس از اقدامات اولیه صدور کارت ملی هوشمند برای همه افراد از مهر ماه امسال آغاز خواهد شد.

به گفته وی صدور این کارت‌ها با همکاری دفاتر پیشخوان دولت و اداره پست انجام خواهد شد.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در بخش دیگری از سخنان خود ثبت احوال را یکی از سازمان‌های کلیدی حاکمیتی و زیرساختی کشور عنوان و تصریح کرد: رسالت اصلی و مهم سازمان ثبت احوال ثبت وقایع حیاتی است که هم اکنون پوشش این وقایع در بخش ولادت 97 و در بخش وفات 96 درصد در کشور است.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور 7 میلیون شناسنامه مکانیزه در کشور گفت: تاکنون 7 میلیون شناسنامه مکانیزه در کشور صادر شده که از این میزان 185 هزار شناسنامه مکانیزه در این استان صادر شده است.

وی بیان داشت: تعویض شناسنامه‌های قدیمی و جایگزینی‌ آنها با شناسنامه‌های مکانیزه در صورت رفع محدودیت‌ها و با استفاده از اعتبارات استانی که از طریق استانداری در اختیار ادارات کل قرار می‌گیرد انجام خواهد شد.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت را از دیگر وظایف ثبت احوال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 32 هزار نقطه کشور به پایگاه اطلاعات سازمان ثبت احوال متصل هستند و اطلاعات لازم را جمع‌آوری می‌کنند.

کرمی همچنین تسهیل، سرعت و دقت در ارائه خدمات به مردم را از اولویت‌های سازمان ثبت احوال عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: به منظور روان‌‌سازی امور و تسهیل در کار ارباب رجوع شیوه‌نامه‌ها و مقررات سازمان ثبت احوال مورد بازنگری قرار گرفته و در کمیته تخصصی زیر نظر شورای ثبت احوال بررسی و مصوب شده است که با اجرایی شدن آنها شاهد بهبود امور مردم خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور 250 هزار شناسنامه نمادین برای شهدا گفت: همه شهرستان‌ها در حال حاضر از این شناسنامه‌ها برخوردار هستند.

در این مراسم یزدان خسروی طی حکمی از سوی ناظمی اردکانی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال به عنوان مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی معرفی و از زحمات مهدی چقایی مدیرکل قبلی این اداره تقدیر شد.

تی نیوز