پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

مجلس رای‌اعتماد خود به فرجی‌دانا را پس گرفت / باحکم رئیس‌جمهور محمد علی نجفی سرپرست وزارت علوم شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه استیضاح امروز وزیر علوم، رای اعتمادی که 9 ماه قبل به رضا فرجی دانا داده بودند را پس گرفتند- رئیس جمهور محمد علی نجفی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه تعیین کرد.
چهار شنبه 29 مرداد 1393
1368



به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، جلسه استیضاح رضا فرجی دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز (چهارشنبه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

دراین جلسه که حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به دلیل انجام سفر استانی به اردبیل، حضور نداشت، موافقان و مخالفان استیضاح وزیر علوم به سخنرانی پرداختند.

نمایندگان مردم در خانه ملت پس از بررسی سخنان موافقان و مخالفان استیضاح وزیر علوم با 110 رای مخالف 145 رای موافق 15 رای ممتنع، از مجموع 270 رای، حکم به برکناری رضا فرجی دانا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دادند و رای اعتمادی که 9 ماه پیش به وی داده بودند را پس گرفتند.

اولین وزیر دولت یازدهم در حالی از سوی نمایندگان مجلس مورد استیضاح قرار گرفت و وکلای ملت به وی رای عدم اعتماد دادند که تنها یکسال از عمر دولت یازدهم می گذرد.

رئیس جمهور از مدت عزل وزیر خود توسط نمایندگان مجلس باید در مدت 3 ماه وزیر دیگری را برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

رئیس‌ جمهور روز چهارشنبه در حکمی با قدردانی از زحمات رضا فرجی دانا در دوره مسئولیت شان به عنوان وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری، محمد علی نجفی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری میزان، متن حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمدعلی نجفی

با تشکر فراوان از زحمات جناب آقای دکتر فرجی دانا در دوران مسئولیتشان به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جنابعالی به موجب این حکم، شما را به سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برمی‌گزینم.

امید است با توفیقات الهی و تلاش همه همکاران آن وزارت، اعضای هیأت‌های علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سراسر کشور، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

خبرگزاری میزان