پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه: آگاهی رئیس قوه قضائیه بر مسائل حقوقی عامل موفقیت این قوه در دوره 5 ساله اول است

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه گفت: رئیس دستگاه قضایی کشور برمسائل حقوقی و قضایی اشراف و آگاهی کامل دارد و این موضوع سبب موفقیت این قوه در دوره 5 ساله اول شده است.
دو شنبه 3 شهريور 1393
843



به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، محمدرضا دشتی اردکانی در خصوص عملکرد رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: اصلاح قوانین مجازات اسلامی، آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری، خانواده و تعیین تکلیف ماده 18 قانون جمع آوری شعب تشخیص و اختصاص رسیدگی شکلی شعب دیوان عالی کشور از جمله اقدامات موثر ریاست قوه قضائیه درطی دوره 5 ساله اول در این سمت بوده است.

دشتی اردکانی افزود: شفافیت در امور دستگاه قضایی، ابهام زدایی از رسیدگی‌های قضایی و افزایش سطح رفاه قضات از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که در دوره 5 ساله اول آیت‌الله آملی لاریجانی توجه ویژه‌ای به آنها شده است.

وی با اشاره به اینکه توجه به قضات و پرسنل دستگاه قضایی در دوران ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی در افزایش عملکرد کارآیی نیروهای این قوه بسیار تاثیرگذار بوده، تاکید کرد: آشنایی ریاست قوه با فضای مجازی و اینترنتی، توسعه دانش قضات دادگستری در آموزش این فضا و حذف بیشتر مراجعین در روند کاری قوه قضائیه در طی 5 سال اخیر نقش تاثیرگذاری را داشته است.

دشتی اردکانی خاطرنشان کرد: نظارت مستقیم برکار مجموعه قضایی با مراجعه سرزده و مستقیم به مجتمع‌های قضایی و اتخاذ مدیریت جهادی در این قوه از مهم‌ترین اقداماتی بوده که در رفع بسیاری از مشکلات مردم در مراجع قضایی و دادگاه‌ها تاثیر داشته و سبب کاهش کاغذبازی در دستگاه قضایی شده است.

خبرگزاری فارس