پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران: غیرحقوقی دانستن نظر رئیس قوه قضائیه بدعتی عجیب و غریب است

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان این‌که «برگزاری مناظره درباره تنظیم سند مالکیت خودرو جز سردرگمی برای مردم نتیجه‌ای نداشت» گفت: اینکه نماینده مجلس نظر رئیس قوه قضائیه را نظری غیر حقوقی بداند از بدعت‌های عجیب و غریب است.
يک شنبه 30 شهريور 1393
1323




 مسلم آقاصفری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این رابطه افزود: اینکه آقای نماینده مجلس به قاضی‌القضات این مملکت بگوید «نظر رئیس قوه قضائیه یک نظر اداری است. ما داریم بحث حقوقی می‌کنیم»، یعنی اینکه نظر رئیس قوه قضائیه نظر حقوقی نیست و این از بدعت‌های عجیب و غریب است.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که باید به این نماینده محترم گفت مگر می‌شود که شما به نمایندگی از مردم به مجلس بروید، خانه ملت را اشغال کنید و قانونی تصویب کنید که اجرای آن اختیاری باشد؟

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با طرح این سوال که کدام یک از قوانین این کشور وصف اختیاری داشته‌اند، افزود: آقای نماینده اگر قرار باشد شما قانونی تصویب کنید که اختیاری باشد پس چرا به مجلس می‌روید؟ اصولا قانون برای اجرا وضع می‌شود وگرنه دلیل وضع آن چیست؟

وی تصریح کرد: نکته‌ای که مغفول مانده این است که تعویض پلاک را پلیس انجام نمی‌دهد بلکه این کار توسط یک شرکت خصوصی به نام «رهگشا» انجام می‌شود.

آقاصفری در پاسخ به این سوال که چرا در مناظره تلویزیونی تنها یک نماینده مجلس آن هم در موافقت با نمایندگان ناجا حاضر بود؟ گفت: این موضوع سوالی است که باید از صداوسیما پرسید. اصلا باید پرسید چرا تعادل برقرار نشد؟ به طوری که دو نماینده از نیروی انتظامی با لباس فرم در مناظره حاضر شده بودند در حالی که از کانون سردفتران تنها یک نفر دعوت شده بود.

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: مطلب دیگر این است که باید پرسید در کجا مرسوم است که یک قانون همه مراحل اجرایی را بگذراند و آیین‌نامه اجرایی آن هم به تصویب برسد و بعد بیاییم در تلویزیون از مردم بپرسیم آیا به نظر شما قانون را اجرا کنیم یا خیر؟

وی افزود: اگر این طور است این کار را در مورد همه قوانین انجام دهیم و بعد از اینکه یک قانون همه مراحل خود را طی کرد نسبت به اجرا یا عدم اجرای آن از مردم نظرسنجی کنیم.

به گزارش ایسنا روز گذشته حمیدرضا طباطبایی نایینی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در جریان برنامه تلویزیونی «مناظره» در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در استودیو که پرسید چرا صحبت رئیس قوه قضائیه مبنی بر ضرورت تنظیم سند مالکیت خودرو در دفاتر اسناد فصل الخطاب قرار داده نمی‌شود؟ گفت: فرمایش رئیس قوه قضائیه متین و از نظر اداری در قوه قضائیه لازم الاجرا است.

ایسنا