پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

اگر همکاری سردفتران در اجرای طرح ثبت آنی نبود،این طرح هیچ موفقیتی نداشت

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: اگر سردفتران در اجراي طرح ثبت آني با سازمان ثبت همكاري لازم را نداشتند،اين طرح هيچ موفقيتي نداشت و ما در سازمان ثبت، در قدرداني از سردفتران در اين امر كوتاهي كرده ايم.
يک شنبه 7 ارديبهشت 1393
1387

معاون امور اسناد سازمان ثبت: اگر همکاری سردفتران در اجرای طرح ثبت آنی نبود،این طرح هیچ موفقیتی نداشت
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: اگر سردفتران در اجراي طرح ثبت آني با سازمان ثبت همكاري لازم را نداشتند،اين طرح هيچ موفقيتي نداشت و ما در سازمان ثبت، در قدرداني از سردفتران در اين امر كوتاهي كرده ايم.



به گزارش پايگاه اطلاع رساني كانون سردفتران و دفترياران،انجم شعاع در جلسه اي كه با حضور مقدس، مديركل امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و اعضاي هيات مديره كانون در محل كانون سردفتران و دفترياران برگزار شد، به وجود برخي اشكالات در سامانه ثبت آني اشاره و ابراز اميدواري كرد با جلسات تشكيل شده در خصوص رفع مشكل و جلسات مشترك با نمايندگان كانون سردفتران، اين مسائل حل خواهد شد.

وي همچنين درمورد ماده 69 قانون دفاتر اسنادرسمي گفت: اين مورد در حال حاضر مطرح شده و سازمان ثبت هم نظر خود را ارايه كرده است و فعلا بايد منتظر باشيم تا در مجلس به نتيجه برسد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با اشاره به اينكه خدمات درماني نيازي ضروري است،‌گفت: با توجه به بحث توسعه بيمه براي همه افراد جامعه در كشور، دسترسي همه افراد بيمه شده ضرورتي اجتناب ناپذير است و نبايد اينطور باشد كه افرادي كه در دسترس و نزديكتر به كانون مركز هستند از خدمات بهتري بهره مند شوند، چون همه حق سلامتي دارند و همه سردفتران در سراسر كشور ده درصد كانون را طبق قانون مي پردازند و بايد خدمات يكساني دريافت كنند.


وي همچنين به آراء وحدت رويه و كندي كار در دفتر حقوقي سازمان ثبت اشاره كرد و ا دامه داد: چند ماهي است كه كار دفتر حقوقي سازمان ثبت به كندي انجام مي شود و با مشكل روبرو هستيم كه اميدواريم با رفع مشكل در اين زمينه مسائل حل شوند.

در ادامه مقدس، ‌مديركل امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ضمن تبريك ولادت حضرت زهرا(س) و سال نو، از اعضاي هيات مديره كانون درخواست كرد تا از حضور معاون امور اسناد سازمان ثبت به جهت اشراف در حوزه كاري و اخلاق و حوصله ايشان، نهايت بهره و استفاده را ببرند.

وي ادامه داد: بسياري از مسائل مطرح شده در جلسه امروز از سوي رييس كانون سردفتران و دفترياران در جلسات شوراي سياست گزاري سازمان ثبت مطرح شده و مورد بررسي و مطالعه قرار گرفته است.

مقدس گفت: باتوجه به تغييرات در حوزه اسناد و سياستها و تدوين برنامه ها كه با همكاري كانون سردفتران و دفترياران انجام مي شود از تك تك اعضاي هيات مديره كانون درخواست همكاري و تعامل بيشتر داريم تا در تدوين شيوه هاي جديد متناسب با شرايط عمل كنيم تا با روش هاي درست و صحيح امور را به پيش ببريم.

وي اعلام آمادگي سازمان ثبت را براي حضور سردفتراني به نمايندگي از ساير سردفتران در استانها براي حضور در سازمان ثبت و شركت در جلسات و دريافت نقطه نظرات اصلاحي درخصوص سامانه ثبت آني اعلام كرد.


همچنين دشتي اردكاني،‌رييس كانون سردفتران و دفترايارن در ابتداي اين جلسه ضمن ارايه گزارشي از عملكرد واحدهاي كانون در سال گذشته، به طرح مواردي از جمله تشكيل كانون استانها، بحث بودجه استانها، نحوه اعتبار و تخصيص بودجه به استانها، مركز جامع علمي كاربردي كانون، اتحاديه جهاني سردفتران، طرح ماده 69 در مركز پژوهشهاي مجلس، ثبت آني و ساير موارد پرداخت.

رييس كانون سردفتران و دفترياران با تاكيد بر اينكه اعتقاد ما اين است كه ثبت آني واجب و لازم است، به وجود برخي اشكالات از جمله قطعي و اشكالات دستگاه پوز و سايت ثبت احوال اشاره و ابراز اميدواري كرد با رفع نقص در اين زمينه ها، خدمت رساني به مردم در دفاتر اسنادرسمي بيش از پيش مهيا شود و انتقاد به سازمان در راستاي مشكلات ثبت آني صرفا به معني مخالفت با اين طرح ملي نيست.

وي همچنين پيشنهاد كرد كه جلسات آسيب شناسي با حضور معاون امور اسناد و مديركل امور اسناد سازمان ثبت به صورت ماهانه برگزار شود.

آقاصفري،‌نايب رييس كانون سردفتران ودفترياران نيز در اين جلسه به ماده 30 قانون دفاتر اسنادرسمي اشاره و تاكيد كرد: براساس اين ماده، دفاتر اسنادرسمي فقط در زماني كه تنظيم سند خلاف قانون، اخلاق يا نظم عمومي باشد نبايد انجام شود و سردفتر در ساير موارد حق ندارد كه از تنظيم سند سر باز زند. اينجاست كه در زمان قطعي دستگاه كارتخوان در دفاتر اسنادرسمي امكان تنظيم سند وجود ندارد. همچنين دسترسي به آمار و امكاناتي كه در تنظيم سند مورد نياز است به قدر كافي وجود ندارد و از سازمان ثبت درخواست مي كنيم كه دسترسي همكاران سردفتر در سامانه ثبت آني به اطلاعات و آمار مورد نياز براي خدمت رساني بيشتر فراهم شود.

همچنين در ادامه اين جلسه ديگر اعضاي هيات مديره كانون نيز به بيان نظرات و پيشنهادات خود پرداختند.

سایت کانون