پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

به بهانه نشست هفتم در شهر مقدس قم

سخنرانی آقای سید علیرضا طباطبایی بافقی در مراسم افتتاح همایش هفتم: سه سال قبل ضرورت علنی تر شدن فعالیت در این فضا و شناسایی فعالان و هم اندیشی و هماهنگی احساس شد و دوستانی از این جمع مصمم شدند و اولین نشست را در تهران برگزار و هر شش ماه یکبار این حرکت ضروری و زیبا ادامه یافت و امروز شاهد نشست هفتم در مکان مقدس قم و در جوار حضرت معصومه علیها سلام و به یاد و نام استاد و پدر علم حقوق پروفسور کاتوزیان هستیم و شعار این همایش به فرمایش جناب دشتی ریاست محترم کانون و عضو فضای مجازی ، ... به خانه بر می گردیم ... انتخاب گردیده که علت و منشا این شعار هم توسط دوستان تشریح خواهد شد .
پنج شنبه 10 مهر 1393
3447

بسم الله النور


به بهانه نشست هفتم در شهر مقدس قم



سخنرانی آقای سید علیرضا طباطبایی بافقی در مراسم افتتاح همایش هفتم


دوستان ، همکاران ، اندیشمندان ، بلاگران ، وبلاگ نویسان ، وبلاگ خوانان ، وایبریستها و واتساپی ها و تلگرامی های عزیز و ارجمند حوزه دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور
عرض ادب و احترام دارم خدمت یکایک شما و مقدمتان را به این نشست گرم و خودمانی گرامی می دارم و از اینکه تحمل رنج سفر فرمودید و از راه دور و نزدیک با احساس مسئولیت حرفه ای حضور یافتید ، به سهم خود سپاسگزار و قدردان محبت های شما هستم .
از همینجا خاضعانه به حاضرین و غایبین ادای احترام می کنم ... دستان آشنا به قلم یکایکتان را با افتخار می بوسم و توفیق روز افزونتان را در این مکان مقدس و در جوار کریمه اهل بیت از خداوند منان مسئلت دارم .
مقدمتا عرض می کنم که حقیر از حدود سال 81 به عنوان یک ناآشنا به فضای مجازی خود را در این فضای متلاطم و بیکران یافتم بدون اینکه بدانم به دنبال چه می گردم .... زمانی که با وبلاگ و ساخت رایگان آن آشنا شدم به علت سرگردان بودن در سایبری با نام و عنوان ( سرگردون ) کار وبلاگ نویسی را آغاز کردم و ضمن انتشار مطالبی دست و پا شکسته و به عبارتی دل نوشته ها ، گاهی هم به صورت ناشناس به مسائل حقوقی به خصوص در حوزه دفاتر اسناد رسمی سرک کشیدم ولی سئوالات و کامنت های وبگذران بنده را به شوق آورد که با نام و عنوانی واقعی تر به این حوزه وارد شوم .
دوسالی طول کشید تا تصمیم گرفتم با عکس و نام واقعی در این فضا فعالیت خود را آغاز کنم و نمی دانم چند بار عنوان وبلاگم را عوض کردم و یا از پرشین به بلاگفا و بلعکس نقل مکان کردم . فقط می دانم حدود سال 84 با عنوان سردفتری یا سرابی فریبنده به صورت جدی و مصمم وارد گود شدم و همزمان با کسب تجربه مختصر به وبگردی هم پرداختم تا وبلاگ های مرتبط یا نزدیک به حوزه ی دفاتر اسناد رسمی را شناسایی نمایم و ملاحظه کردم وبلاگ هایی وجود دارند که در حوزه حقوق یا ادبیات و شعر و دل نوشته های شخصی فعالند ولی به نظر می رسد سردفتر یا دفتریار هستند .
با سماجت شناسایی را آغاز کردم و با انواع کامنت های علنی و خصوصی سعی درجلب آنها کردم و شاید دوستانی در این جمع باشند که خاطرات آن تعقیب وگریزها را به یاد داشته باشند .
و اینک نزدیک به 10 سال فعالیت در این فضا به عنوان عضو کوچکی از جامعه مجازی بسیار خرسندم که تعداد وبلاگ های ما در حوزه دفاتر اسناد رسمی از مرز دویست هم گذشته و اگر چه اکثرا به علت مشکلات شغلی از ادامه یا به روز کردن بیشتر وبلاگ های خود خسته و بازمانده اند ولی چراغی در این حوزه روشن دارند که امیدواریم هم تعداد این چراغ های پر فروغ ازدیاد یابد و هم فعالیت عزیزان مستمر و بیشتر گردد .
اینکه بگوییم تعداد وبلاگ ها زیاد است و مراجعه کننده اندک دلیل و توجیه مناسبی نیست زیرا تشنگان اطلاعات حقوقی به خصوص در حوزه دفاتر روز به روز بیشتر می شود و هر وبلاگی می تواند در معرض دید افرادی واقع گردد و مشکلی از مشکلات مردم یا همکاران را حل نماید .
ذکر خاطرات و تاریخچه وبلاگ نویسی در این حوزه موجب اطاله کلام و تصدیع اوقات شریف عزیزان می گردد ، لذا خلاصه عرض کنم : برای حقیر مایه افتخار و مباهات است که دفاتر اسناد رسمی کشور علیرغم همه بی مهری ها و بی توجهی ها ، بیشترین خدمات را در فضای حقیقی و مجازی به مردم و همکاران ارائه داده اند و جزو اولین های فضای مجازی هستیم و شاید اولین گروه حقوقی باشیم که جامعه مجازی را با عنوان دفاتر اسناد رسمی کشور تاسیس و راه اندازی کرده ایم و منسجم هستیم و می توانم به جرئت ادعا کنم مشکلاتمان را خودمان و در این فضا حل کرده ایم که اگر قرار بود معضلات سردفتری از طریق مکاتبات و انتظار جواب حل شود ، امکان پذیر نبود و این جایگاه فعلی نصیبمان نمی گردید .
سه سال قبل ضرورت علنی تر شدن فعالیت در این فضا و شناسایی فعالان و هم اندیشی و هماهنگی احساس شد و دوستانی از این جمع مصمم شدند و اولین نشست را در تهران برگزار و هر شش ماه یکبار این حرکت ضروری و زیبا ادامه یافت و امروز شاهد نشست هفتم در مکان مقدس قم و در جوار حضرت معصومه علیها سلام و به یاد و نام استاد و پدر علم حقوق پروفسور کاتوزیان هستیم و شعار این همایش به فرمایش جناب دشتی ریاست محترم کانون و عضو فضای مجازی ، ... به خانه بر می گردیم ... انتخاب گردیده که علت و منشا این شعار هم توسط دوستان تشریح خواهد شد .
حقیر در انتهای راه این حرفه ام و شاید هم در انتهای عبور از عمر .... ولی علیرغم مشکلات عدیده منصب کتابت و زخم خوردن و خستگی بی حد و حساب .... هنوز عاشق حرفه ام .. و دلم برای اعتلای آن می طپد .


اعتقادم بر این است وجود جامعه مجازی دفاتر اسناد رسمی کشور بسیار سودمند و درحل مشکلات و راهنمایی همکاران و رفع دغدغه ها تاثیرگذار است و استمرار آن لازم و ضروری لکن باید ساماندهی شود و اگر در این فضا و توسط ما تولید محتوا نشود هرگز به پویایی لازم و اهداف مقدس خود نخواهیم رسید .... امروز ما جامعه مجازی را داریم و به عنوان ارگان این جامعه پارس وندار را داریم که نیازمند توجه بیشتر است . اگر بتوانیم پارس وندار را جهانی کنیم و اگر بتوانیم محتوای آن را از نظر حقوقی و علمی غنی کنیم ، کاری کرده ایم کارستان .... شاید روزی برسد که آرزوی این بنده کمترین برآورده شود و اهل فن و حقوقیین کشور پارس وندار را به عنوان یک مرجع علمی و کاربردی بشناسند و محل عبور و تامل تشنگان اطلاعات حقوقی و دانشجویان حقوق و حتی همکارانمان در نظام ثبتی باشد و اگر چنین شد که خواهد شد ، مرا نیز یاد کنید ....
وبلاگم را دوست دارم ... وبلاگت را دوست دارم .... چون فرزندم نگرانش هستم ... دچار رکود و خمودگی که می شود ، رنجور می شوم ... نگذارید فضای مجازی در این حوزه غریب بماند ! چون غربتش غمگینم می کند .
چون سخن به درازا کشید و پرچانگیم ملال آور ، آخر سخن را خطاب به وایبریست های عزیز که خود بلاگر نیز هستند ، عرض می کنم :
وایبر و واتساپ و امثالهم خوب است که به عنوان نرم افزار کمکی ما را در هر چه منسجم تر کردن و تولید محتوا کمک کند و نباید کل فضای مجازی در این حوزه را تحت الشعاع قرار دهد !
چه خوب است در این نشست این امر نیز تحلیل و بررسی و نقاط قوت و ضعف آن شناسایی و کانالیزه شده و توسط تعدادی از دوستان منتخب با یک مدیریت برنامه ریزی شده در خدمت همکاران و جزئی از جامعه مجازی دفاتر اسناد رسمی کشور باشد .....
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


اخبار همایش را در اینجا دنبال کنید !

بنچاق