پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

متن سخنرانی ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران کشور در هفتمین همایش سراسری فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی

متن کامل سخنرانی جناب آقای محمدرضا دشتی اردکانی ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران کشور ( پیاده شده از روی فایل صوتی ) در مراسم افتتاحیه ی هفتمین همایش سراسری فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی .
شنبه 12 مهر 1393
1408

بسم الله الرحمن الرحیم . الحمدلله رب العالمین 


شهادت امام محمدباقر رو خدمت همکاران عزیز ، خانم ها و آقایان تسلیت عرض می کنم و خیلی خوشبختم در ایام دهۀ اول ماه ذی الحجه توفیق زیارت کریمۀ اهل بیت نصیب همۀ حضار محترم و بندۀ حقیر گردید . خیر مقدم عرض می کنم خدمت همکاران عزیزم سردفتران و دفتریاران خصوصاً جناب آقای دکتر انجم شعاع ،معاونت محترم امور اسناد سازمان جناب آقای مهندس صدر نوری ، جناب آقای گایینی ، اعضای محترم هیئت مدیرۀ کانون سردفتران و دفتریاران که جمع ما رو مورد لطف خودشون قرار دادند و به نشست هفتم وبلاگ نویسان تشریف آوردند . زیاد قصد سخنرانی طولانی ندارم و می خوام از بیانات سایر دوستان استفاده بکنیم ولی با توجه به اینکه همکاران مان در حوزۀ وبلاگ نویسی و فضای مجازی خوش درخشیدند مخصوصاً سال های اخیر و یکی از بازوان ثبت آنی کشوربودند در آموزش همکاران ما و دستگیری سازمان در این قضیه وبلاگ ها و وب سایت هایی بود که قدم به قدم همکاران رو یاری کرد تا این پروژۀ عظیم ملی به خوبی در کشور اجرایی بشود .




چون برادر عزیزم جناب آقای صدرنوری تشریف دارند اینجا و شاهد زحمات ایشون در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بودم نکاتی رو بسیار کوتاه خدمت شون عرض می کنم که در هر صورت این پروژۀ ملی قطعاً دارای نواقصی بود که در شروع شهریور سال 92 داشت و همکاران عزیز از سراسر کشور چه در وبلاگ هاشون ، وب سایت هاشون ،نامه هاشون ، در پورتال کانون منعکس می کردند و برادر عزیزم جناب آقای صدر با سعۀ صدری که داشتند تمام انتقادها ، تمام مشکلاتی که داشتند ، کارگروهی که به ریاست جناب آقای دکتر انجم شعاع در تهران بود ، روز به روز در رفع و نقص ثبت آنی تلاش کردند و امروز اگرچه هنوز هم به اون نتیجۀ نهایی و صد در صدی نرسیده ولی مشکلات عدیده ای رو حل کرده . اخیراً در رابطه با سند رهنی که همۀ عزیزان مشکل داشتند دیدید که یکی از همکاران عزیز ما لحظه به لحظه در رابطه با اجرایی شدن نوشتن این سند همراه همۀ سردفتران در سراسر کشور کار کردند که کوچکترین مشکلی برای ثبت آنی پیش نیاید . عرضم به جناب صدرنوری اینه که هنوز یک سری اشکالاتی ، یک سری نواقصی هست ، دیروز شاهد این بودیم که در دفتر جناب آقای دکتر انجم شعاع بحث پروژۀ دستگاه کارت خوان در دستور کارشون بود که نمایندگان کانون هم حضور پیدا کردند . مشکلاتی که دستگاه کارت خوان داره که به ما منتقل می کنند ، مشکلاتی که همچنان در ثبت آنی البته بسیار کم شده ، ما اگر انتقادی ، اگر یک وقتی انتقاد اشکالاتی که همکاران مون به سازمان دارن مبنی بر این نیست که کسی مخالف ثبت آنیه . پروژه ای بود که من همیشه هم گفتم با شجاعت ِ جناب آقای دکتر تویسرکانی اجرایی شد . من یادمه که با آقای دکتر انجم شعاع و آقای صدرنوری بارها در جلسات می گفتیم که آقا در یک استان این رو پایلوت بکنید که نواقص کار دربیاد و ببینیم چه جوریه ولی آقای دکتر تویسرکانی ایستادند پای این قضیه و گفتند باید در سراسر کشور ثبت آنی اجرایی بشود . خب پروژۀ ملی بود . خدا رو شاهد می گیرم در بیست و چهارم شهریور 92 شاید بیش از 10 -15 روز ما خواب نداشتیم . انتقادات شدید که آقا امروز تو ثبت جمع شدند ، امروز تو کانون جمع شدند ، همکاران به ما نامه می نوشتند ، بالاخره مورد لطف مون قرار می دادند تو اس  ام اس ها ، ناسزا می گفتند ، خوب می گفتند ، بد می گفتند و آقای دکتر تویسرکانی هم تو اون زمان مثل همچون ایامی بود که در سفر ژنو بودند، ساعت تقریباً 2:30 شب بود که آقای کارگر به من زنگ زد که حاج آقا از خارج از کشور با شما کار داره ، آقای صدرنوری تماس می گرفتند ، دوستان و رفقا ؛ واقعاً شرایط خیلی پر التهابی بود که در اون 10- 15 روز بعد از ثبت آنی گذشت . هیئت مدیره رو مورد انتقادواقعاً شدید قرار می دادند، خیلی فشار عجیبی روی هیئت مدیره بود ، خب ما یه پیامی دادیم ، این پیام گذاشتنش تو این سایت یک حرفی بود ، مورد انتقاد مسئولین سازمان قرار گرفتیم ، چون جمع خودمونی هست و دو بزرگوار عزیز جناب صدرنوری دیروز ، پریروز که من صحبت می کردم گفت من به عنوان منصبم به اونجا نمی آم ، به عنوانی که همۀ وبلاگ نویس ها و فضای مجازی سردفتری رو دوست دارم در این جمع شرکت می کنم . ایشون چون این رو گفتند من هم مجبورم که یه کم از حالت اداری خارج بشم و در این سخنرانی درد دل ها و خاطرات رو بگم...
خیرمقدم عرض می کنیم خدمت جناب آقای صالحی منش استاندار محترم قم ، خیلی خوش  آمدید جناب آقای صالحی منش . مقدم حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای صالحی منش ، استاندار پرتلاش استان قم رو در جمع همکاران مون ، سران دفاتر اسناد رسمی و دفتریاران و اعضـای هیئـت مدیرۀ محتـرم کانون سـردفتران گرامی می داریم . خیلی لطف کردید جناب آقای صالحی منش و قدم رو چشم های ما گذاشتید . ممنونم . انشاءالله که استانداران استان های دیگه هم به شما اقتدا بکنند و کاتبین بالعدل که به حق یکی از مهمترین کارهای مردم که تثبیت مالکیت هست و در طول حدود یک قرن زحمات زیادی کشیدند و این کار اول به دست مراجع علما و بزرگان بوده و امروز به ما به ارث رسیده ، قدردان زحمات همکاران من در سراسر کشور باشند . به هر صورت ممنونیم ، خیلی لطف کردید جناب آقای صالحی منش .




من با توجه به اینکه دوستان دیگه هم قرار صحبت بکنند فقط می خواستم خواهش بکنم دوستان عزیزی که الان در فضاهای مجازی دیگری هستند : واتس آپ ، وایبر و جاهای دیگر ، خب متأسفانه در بعضی از اینها من می بینم که رعایت خیلی از مسائل حقوقی یا شأن سردفتری در اونجاها نمی شه . امیدوارم با توجه به اینکه فضای مجازی و وبلاگ ها بیشتر قابل کنترل هست ، دوستان عزیز ما در سراسر کشور حتماً در این فضاها تشریف بیارند . مسائل حقوقی شون ، انتقادهایی که دارند، راه کارهایی که دارند توسط وبلاگ ها و وب سایت ها به گوش مسئولین و برای آموزش همکاران مون در این حوزه کار بکنند . چون امروز هم مناسبتی بود که یاد و خاطرۀ مرحوم استاد بزرگوار علامۀ حقوق ایران ، مرحوم کاتوزیان رو گرامی داشتیم در استان قم ، من هم یک خاطرۀ بسیار کوچکی رو از محضر استاد دانشگاه تهران که خدمت شون بودیم وقتی ما در کانون اومدیم دو سه بار با همکاران هیئت مدیره در منزل استاد حضور پیدا کردیم و الان هم در فیلم دیدید ، همین جایی که نشون می دادمنزل استاد بود ، با روی باز در حالی که ما شاید شاگردهای خیلی کوچیک ایشون هم بودیم خـیلی مـورد لـطف و تـفقد خودشـون در منزل شون قرار می دادند. در سه چهار روز پایان عمرشون خدا توفیق داد که بنده در بیمارستان تهران کلینیک خدمت ایشون برسم . با توجه به اینکه مشکل ایشون ریوی بود ملاقات ها رو کلاً ممنوع کرده بودند . خانم دکتر الهام امیرزاده معاون حقوقی رئیس جمهور اونجا تشریف داشتند ، بعد گفتند فقط ایشون می تونند داخل برند و کس دیگه ای نه ... خیلی مشتاقان و شاگردان حقوقی خیلی اومده بودند بیمارستان هیچ کس رو اجازه نمی دادند داخل اتاق بره ، خانم دکتر کاتوزیان ما رو شناخته بود و به آقای دکتر گفته بود که فلانی هم بیرون در هست که خود آقای دکتر دستور داده بودند به این پزشکان و ما توفیق زیارت ایشون نصیب مون شد . عرضم اینجاست : من دم در ایستاده بودم ، خواستم رعایت بکنم به خاطر مریضی خاص ایشون که مریضی ریوی بود داخل نرم و ایشون رو از نزدیک نروم زیارت بکنم ، دیدم خود آقای دکتر دست شون رو دراز کردند و باز هم یه کم ابا کردم که برم جلو ، ایشون گفتند بیایید جلو و ایشون رو که بوسیدم گفتند سلام من رو به سردفتران اسناد رسمی برسانید و بگویید که در حق من دعا کنند ، نه برای مریضی اش ، کاملاً دکتر تسلیم بود و من فکر می کنم آنچه که در چهره اش دیدم همان روز هم گفتم قبل از اینکه به رحمت خدا بره ، آمادۀ سفر به دنیای ابدی بود ، حالا چه با خاطری و با چه اطمینانی ایشون بود واقعاً در محضر اساتید بزرگوار خصوصاً جناب حجه الاسلام والمسلمین جناب آقای صالحی منش من درس پس می دم ، مداد العلما افضل من دماع الشهدا قطعاً برای آخرتش آقای دکتر کاتوزیان کارهایی کرده بود و کرده است که با خیال راحت از این دنیای فانی رخت به دنیای ابدی بربست . انشاءالله خداوند ایشون رو غریق رحمت بکنه و در این ایام مبارکی که دهۀ اول ماه ذی الحجه هست و در کنار مرجع کریمۀ اهل بیت حضرت فاطمۀ معصومه (س) انشاءالله خداوند ایشان رو با ائمۀ اطهار محشور بفرماید . من بیش از این مزاحم نمی شم و همۀ عزیزان رو به خدا می سپارم با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد ((صلوات)) .


تشکر بنچاق : بدینوسیله از آقای محمدرضا دشتی اردکانی به خاطر  حضور گرم و صمیمی شان در جمع اهالی فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی که موجب تشویق و ترغیب وبلاگ نویسان و وبسایت داران حرفه ی کتابت گردید ، صمیمانه تشکر و قدردانی می کنیم .



بنچاق