پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

گزارش چهاردهمین همایش سراسری کانون ها و جوامع سردفتران و دفتریاران

چهاردهمین همایش سراسری کانون ها و جوامع سردفتران و دفتریاران ، به تیمن و تبرک چهارده معصوم (علیهم السلام) در شهر مقدس مشهد و در جوار مضجع شریف ثامن الحجج ، حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.
شنبه 19 مهر 1393
1663

بسم الله النور

محل برگزاری این گردهمایی ، سالن اجتماعات ساختمان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی بود و در آن جناب آقای دکتر تویسرکانی "معاون محترم قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور" ، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی ، جناب آقای بکائیان " معاون املاک سازمان ثبت" ، جناب آقای کارگر، مدیر کل محترم ثبت استان خراسان رضوی ، اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران ، رئیس و نایب رئیس و عضو دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران بیشتر استان ها، سردفتران و دفتریاران مشهد و بیرجند و شهرهای اطراف حضور داشتند.
استقبال استان ها از این دعوت ، کم نظیر بود و فقط تعداد معدودی از کانون ها و جوامع در آن حضور نداشتند.
دستور کاری که کمیته ی برگزاری به تقاضای کانون سردفتران و دفتریاران پیگیر آن بود، عبارت بودند از :
1-    طرح تقاضای سردفتران و دفتریاران مبنی بر افزایش تعرفه ی حق التحریر و تنظیم اسناد قطعی غیر منقول به قیمت واقعی معاملات و تقلیل زمان بازنگری تعرفه ی حق التحریر از هر چهار سال یکبار به هر سال.
2-    طرح تقاضای سردفتران و دفتریاران مبنی بر برخورد قاطع با سردفتران و دفتریاران خاطی ، بنحویکه پس از رسیدگی به پرونده ی ایشان در دادگاه بدوی و تجدید نظر و صدور حکم قطعی ، نتوانند اجرای آن را به تعویق بیاندازند.
3-    ارائه ی گزارش عملکرد واحد بیمه و درمان کانون سردفتران و دفتریاران .
4-    طرح ضرورت سرمایه گذاری توسط کانون سردفتران و دفتریاران در قالب شرکت سرمایه گذاری به منظور حفظ سپرده های کانون و ارائه ی گزارش در خصوص کمیته ی اقتصادی تشکیل شده در کانون.
5-    تودیع نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ، جناب آقای مسلم آقاصفری
مراسم با اجرای موفق آقای علیرضا سلیمی نائینی – سردفتر 941 تهران و قائم مقام روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران – به خوبی پیش رفت.
قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران طلیعه خوشایندی برای مراسم بود. شور و هیجان شرکت کنندگان در همایش ، نشان از مصمم بودن در پیگیری و تحقق خواسته هایشان بود.
از بین میزبانان مهربان استان خراسان رضوی ، آقای اورعی - رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان رضوی – ضمن خوشامدگویی به مسئولین بلند پایه ی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اعضای کانون ها و جوامع سردفتران و دفتریاران سراسر کشور، به ارائه ی گزارش از عملکرد هیات مدیره ی کانون خراسان رضوی و اقدامات انجام شده برای برگزاری نشست چهاردهم پرداخت.
آقای دشتی اردکانی ، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور ، موقعیت حضور ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را در مراسم مغتنم دانسته و درخواست های همکاران سردفتر و دفتریار را که اهم آنها در محورهای همایش گنجانده شده بود ، به اطلاع معظم له رساند.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با تاکید بر این نکته که تعداد افراد خلافکار در دفاتر اسناد رسمی هر استان ، از انگشتان یک دست تجاوز نمی کند ، از آقای دکتر احمد تویسرکانی تقاضا کرد که نسبت به خاطیان ، شدت عمل به خرج دهند.
آقای دشتی اردکانی با تاکید بر روحیه ی تعاون و حسن همکاری که بین سردفتران و دفتریاران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در خصوص ثبت آنی ، از ریاست محترم ثبت اسناد و املاک کشور تقاضا نمود ایرادات اعلام شده توسط دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور، هرچه سریعتر برطرف شود.
سپس معاون محترم قوه قضائیه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در جایگاه سخنرانی مستقر شدند و ضمن ارائه ی آمار دقیقی از فعالیت های انجام شده بوسیله سامانه ی الکترونیکی ثبت اسناد (ثبت آنی) به تفکیک نوع سند و استان و شهر و بالاترین و پایین ترین میزان تنظیم سند در هر استان و شهر و میزان حق التحریر و متوسط در آمد دفترخانه ها، نسبت به لیست تقاضاهای مطرح شده توسط رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ، اظهار نظر فرمودند.
((متن کامل سخنرانی ایشان ، متعاقبا در "بنچاق" منتشر می شود))
ادامه دارد...


بنچاق